tirsdag, april 03, 2007

Eksamenssyge

Kan I huske dengang man altid skulle læse til eksamen liiiige når det gode vejr kom? Så sad man buret inde i en lille mørk lejlighed i Nordvest og kiggede ud på solen. "Men!", tænkte man, "om en uge er eksamen overstået og SÅ skal jeg ud og bare suge det til mig og NYYYYDE!" Og så læste man videre.

Man gik til eksamen. Man drak en eller to med de andre bagefter. Vågnede måske op næste dag med lidt tungt hovede. Nå ja, solen kan vel vente til i morgen.

Dagen efter var man så snotforkølet, pakkede sig ind i tæpper og halstørklæder og kiggede endnu en gang ud på den forjættede sol.

Tre-fire dage senere var man næsten rask nok til at bevæge sig udenfor og sidde bare en halv times tid. Men så regnede det.

Typisk, mand!

I dag genlever jeg alt dette. Lille mørk lejlighed dog udskiftet med diverse biografer, eksamenslæsning med Natfilm, og øldrikning med brunch på fortovscafe (hvor solen forsvandt lidt for hurtigt).

Jeg har nu smadderondt i halsen. Det er ikke fair. Får man ikke godtskrevet sin ferie, hvis man var syg i den? Man kan da kun være syg på hverdage.

5 Kommentarer:

Blogger Kontrolpigen siger...

Og nu er det sørme også begyndt at blæse. Lidt lissom: "Nå, er Ulla færdig med at se film nu? Så skruer vi da lige lidt op for det."

Kan tydeligt huske de der daaajlige dage, hvor man sad bundet til en stol indenfor. Og så var det slut, når eksamenerne var ovre.

God bedring. Nu smutter jeg snart til Åååårhus :-)

april 03, 2007 1:19 PM  
Blogger Ulla siger...

Ja, jeg lagde godt mærke til det. Oppe i Nordsjælland regnede det tidligere efter sigende. Kan godt forstå du bailer byen. God tur!

april 03, 2007 3:10 PM  
Anonymous Anonym siger...

Uhmmm... Jo, det gør man. Nogengange, får godtskrevet ferien, hvis man er syg. Se fx http://www.dlf.org/sitemod/moduler/index.asp?pid=11730 der i hvertfald gælder for lærere (google, I feel lucky). Det afhænger jo vel nok af din ansættelseskontrakt og/eller overenskomst, men det er vel værd at undersøge...

april 03, 2007 6:05 PM  
Anonymous Anonym siger...

Kære Ulla,
jeg kontrollerer vejret, og så længe du ikke besøger guds hus - oftere end du gør i dag - så holder jeg øje med dig, og gør det surt for lige netop dig.
Gør dine medmennesker en tjeneste, bliv indendørs, så kan de nyde vejret i mellemtiden.

april 03, 2007 7:58 PM  
Blogger Ulla siger...

Ole: Har tjekket med min fagforening og det ser faktisk ud til at jeg kan få mine feriedage annulleret. Men jeg tror nu at jeg venter med det, og husker reglen til en anden god gang.

Gud: Javel. Avs.

april 06, 2007 4:37 PM  

Send en kommentar

<< Home