tirsdag, juni 06, 2006

Miraklernes tid er ikke omme!

Kæresten har dælme foreslået, at vi tager på shoppingtur sammen. "Det ku' da være hyggeligt!", sagde han. Og ja, det ku' det da. Jeg tror bare ikke, manden er klar over præcis, hvad det er for en aftale, han har indgået. På denne dyrets dag fristes man til at sammenligne det lidt med at række fanden sin lillefinger.

Altså... Manden mangler shorts. Fair nok. Jeg, derimod, mangler en del ting. Og det er altsammen ting, der er voldsomt tiltrængte og fuldtud fornuftige. OK, brace yourselves:

I skoafdelingen mangler jeg et par nye Adidas Superstar II, et par sorte festsko og et par sorte støvler, alle med begrundelsen at dem, jeg har, er mellem 4-5 år gamle og er så slidte, at jeg ligner en posedame. Desuden mangler jeg et par brune kondisko, da jeg i et altruistisk anfald på Roskilde 2004 (det mudrede år) kom til at forære dem til den søde, svenske pige i naboteltet. Hendes egne sko var simpelthen for usle. Og så også lidt fordi svenskere er så nuttede. Jeg har et par røde espadrillos (nu på tredje år), og dem er jeg saftsuseme glade for, så jeg skal mindst have mig et par hvide (og måske et par blå/grønne), for man kan altså ikke gå med sorte kinasko til lyse sommerkjoler (som jeg forresten også mangler). Så er der ikke brug for flere sko i denne omgang.

Videre til taskeafdelingen. Her har jeg brug for en sort hverdagstaske uden for meget tingeltangel - hvad sker der for de tasker der er in i dag? Bunkevis af spænder og små rum er ALDRIG pænt!! Og så en lille sort festtaske, fordi jeg glemte den, jeg havde og var så glad for på en bar i en brandert. Egentlig skal jeg også have en lys festtaske, fordi den jeg havde før døde til et standup arrangement på Kulcafeen, hvor den stod på gulvet og en abekat længere fremme væltede sin øl, med følgende oversvømmelse af taske til følge. Klaphat!

Så skal jeg have mig et par way cool solbriller. Jeg er nu gammel nok til at kunne passe ordentligt på dem, tror jeg (det hjælper nok, hvis jeg får et etui med). Så de skal hedde Prada eller Chanel eller sådan noget. Hvad er godt (læs: pænt) her?

Roskilde nærmer sig med hastige skridt og dertil har jeg brug for en varmere sovepose, jeg er sgu blevet for gammel til at ligge og fryse en hel nat. Jeg burde også investere i et selvoppusteligt liggeunderlag, men ved jeg kan låne, så det bliver nok først til næste år. Det bliver jo koldt om aftenen. Den sorte sweater, jeg har, er pænt godt slidt, så den skal fornyes og mens jeg er igang, kunne jeg egentlig også godt bruge en rød af slagsen. Desuden har jeg kun et par cowboybukser (som jeg kan passe), så sådan nogle skal jeg også lige have. Selvfølgelig bliver det kanonvejr og så ville det være rart med et par shorts også. Og måske en bikini.

Det der med at jeg ikke kan passe mine cowboybukser mere, er jo fordi jeg er blevet fed (igen), så jeg skal lige have mig en ny badedragt også, da den jeg har nu allerede er ved at blive mør. Det er vel rimeligt nok.

Så mangler jeg et par bluser/toppe til den der blågrønne nederdel, jeg købte, da Kontrolla og jeg var på en minishoppetur. Og et par BHer. Og mere Light Blue og lipgloss. Og en ny computer.

Jeg må vist hellere tyvstarte lidt. Ellers løber han jo skrigende væk. Gotta go...

11 Kommentarer:

Blogger Ulla siger...

Deri har du så evig ret. Gad vide om han fortryder...

juni 06, 2006 8:19 PM  
Blogger Årets Brandert siger...

Jeg venter i ulidelig spænding...

Fandtes de par sko nu i din størrelse, var den røde sweater der i rød? (for ellers ka det jo være pænt ligemeget)

6:59:56 tik tik tik

Se med i næste uge....

Travellink -sponsorerer nu også Super Thrilling indkøbslister for Ulla..

juni 06, 2006 9:42 PM  
Blogger Ulla siger...

Mads, jeg synes at ane en spydig undertone. Det kan da vel ikke passe?

juni 07, 2006 9:23 AM  
Blogger Ulla siger...

Altså en lille dosis i starten, men heller ikke for lidt, lige nok til at gøre ham afhængig?

juni 07, 2006 5:53 PM  
Anonymous Anonym siger...

Tro mig, selv om du kun går i skoafdelingen, eller taskebutikken, så vil han få nok. Medmindre han er et meget tålmodigt menneske.
Jeg kan, og vil ikke længere følges med tøser ud at handle. Om det er kærester, veninder, eller venners kærester, så siger jeg nej. I tøser kan ikke stille jeres nysgerrighed, og hver ting af interesse skal granskes, vendes, og sammenlignes med hvad end jeres veninder har eller ikke har. Vi mænd har allerede inden vi tager ud for at handle, besluttet os for hvad vi skal have. Det eneste sted vi rigtigt browser, er i elektronik afdelingen, eller gør-det-selv butikker, og der går I for alt i verden ikke med ind.

juni 08, 2006 2:23 PM  
Blogger Ulla siger...

Uuuuuh, altid godt med lidt fordomme. Selvom jeg ikke ynder at gå i elektronik- eller gds-butikker, men mindre jeg decideret mangler en dimsedut af en art, så er det altså ikke SÅ slemt at være ude at shoppe med mig.

Jeg mener selv at være en skanner af første rang. De fleste butikker kan gennemses på to-tre minutter. Hvis der så er noget af interesse, hvad der sjældent er for tiden (grim mode og fed krop), tager det lidt længere tid, fair nok.

Nå, har ikke tid til at skrive mere, jeg skal ud og gå shopamok. :-)

juni 08, 2006 3:15 PM  
Anonymous Anonym siger...

Argh, en amatørnisse. Man går ikke frivilligt med sin kvinde ud at købe ind, før man har fået lært hende op. Hun kigger tøj og ligegyldigt tingeltangel og så holder man kontakt pr sms så man kan mødes når hun er færdig i den butik.

Hvorfor pokker har H&M og de andre kvinde-oaser i storbyrummet ikke forstået at indrette et hjørne til medbragte mænner? Der behøver ikke være så meget. En playstation, nogen ordentlige blade...det ville garanteret kunne forøge salget med adskillige procent fordi kvinder ikke bliver afbrudt af utålmodige mænd der synes at 6 timer er liiiige i overkanten til at finde en beklædningsgenstand i en farve han egentlig bare troede var en grøntsag.

Der burde være et fag i skolen hvor mænd lærte hvordan ting skal grejes, så vi ikke skal gætte os frem. Hvorfor har ingen for eksempel fortalt os at man ikke kan gøre en kvinde den samme tjeneste tre gange? Tredie gang er det nemlig blevet forvandlet til en pligt og er pludselig noget man bare SKAL gøre.

juni 13, 2006 1:40 PM  
Anonymous Anonym siger...

Puha! Selv jeg bliver helt forpustet over din indkøbsliste, du og ikke mindst Ulrik skal da godt nok være hardcore, hvis du kunne nå alle punkterne.
(Dyre) solbriller skal prøves hos optikeren, modelnummeret skal noteres og så skal de ellers købes hos Giarre.com - der er en del at spare skulle jeg hilse og sige... Jeg har fået 2 par, for kun en lille smule mere end jeg skulle have givet for et enkelt par herhjemme.

juni 14, 2006 1:30 PM  
Blogger Ulla siger...

Kratlusker: Først og fremmest, fedt navn! Dernæst, oplært? Som om! Til din information skal jeg oplyse at det gik ganske uden gnidder og fnidder. OK, vi fulgtes så heller ikke ad det meste af tiden, men vi var da i samme center på samme tid. Det er næsten det samme. Tilsidst, den med tre gange tjeneste er lig med pligt, den har jeg aldrig hørt, det må være noget du har fundet på.

Bloggerella: Cool! Tak for tippet!

juni 15, 2006 8:01 AM  
Anonymous Anonym siger...

Ulla: Desværre - jeg er belært af bitter erfaring. Års feltstudier som samboende med en af dem som bekender sig til det mest mystiske af alle identificerede køn. Og jeg taler her naturligvis om en af dem der ikke er velsignet med Y-kromosomer.

Første gang man kommer med blomster bliver en kvinde lykkelig, næste gang bliver hun glad, tredie gang er det ok...og derefter bliver det kun til 'hvorfor har jeg ikke fået blomster for nylig'. Seriøst - min hustru er konkurrenceløst den dejligste kvinde på jorden og jeg knuselsker hende sønder og sammen, men jeg kan ikke komme hjem med et ugeblad til hende 3 gange uden hun så afgjort forventer at jeg så bliver ved med at komme med et hver uge. Det er selvfølgelig meget nemt når man ved det, men det tager lidt tid at gennemskue.

Og en kvinde skal typisk lære ikke at stille uforståelige spørgsmål som 'matcher de her sko til bæltet' og lære at vi ikke hader jer bare fordi vi lige stikker i en anden butik mens I driver minedrift i H&M.

juni 15, 2006 8:22 AM  
Anonymous Anonym siger...

Hov - jeg troede jeg havde fået skrevet mit navn på. Ovenstående indlæg er altså af kratluskeren.

juni 15, 2006 8:23 AM  

Send en kommentar

<< Home