onsdag, maj 24, 2006

"Vi vil hellere se din hæl end din tå",

som en forskningsleder på Panum Instituttet sagde til sin ældste laborant, da hun gik på pension. Hygggelig fætter. Nå, men sådan har jeg det lige nu med København. Selvom den hverken har en hæl eller en tå. Ellers ææææælsker jeg byen, men altså... Alt med måde (Hey, hvem har besat mit hovede? Kom ud! Lige nu! Det ligner da ikke mig at skrive sligt bullshit).

Aaaaaaanyways.... Mig til mig selv i går eftermiddags: "Det er ferie og det stinker at sidde i en Nørrebro-lejlighed i dansk koldt og gråt forår. What to do, what to do? Sommerhus? Læse bøger, se Alias, spille TP og Carcasonne (Hunters and Gatherers-versionen, naturligvis*), drikke Mikkeller og andet mums-øl, æde og glo på ild i brændeovn? Evt. en spa? Ja, det tror jeg nok!" Det er stadig koldt og gråt, men bare på den fede måde. Heldigvis er kæresten hopla på ideen. Så...

Vi har nu lejet et sommerhus. Som både har brændeovn, spa, sauna og udendørs pejs. Og fælles tennisbane. Fælles med hvem? Nå, op i nummeren med det, jeg hader tennis. Flere plusser: Der er ikke så langt til vandet, som jeg da klart skal dyppes i. Prisen er overkommelig og så kan vi endda låne en bil. Jamen altså altså!! (Det her betyder at jeg glæder mig og ovenikøbet er glad på forhånd.)

*Naturligsvis er et umuligt ord at skrive i første hug (i hvert fald for mig), lidt lissom Købenahnv. Argh! Der kan du selv se... Naturlifevis!

Købenahvn
Københavcn
Københacn
København - YAY!!!
Købenahacn
Købenahvn
Crap...

Naturligsvos
Maturligvsi
Naturligsca
Naturligvsi
Naturligsvs
Årrrh.... ferie nu, tak!

7 Kommentarer:

Blogger Jegmig siger...

Der må være noget i vejen med dit tastatur Ulla, for jeg kan da sagtens skrive Købenahvn. Købehanv. Hm. Okay, det kan jeg så ikke, men naturligtid... Eiii, det kan da ikke passe... Natirjligvid... Argh! Glem det. :o/

maj 24, 2006 6:38 PM  
Blogger Ulla siger...

Hehe. Faktisk har jeg også problemer med at skrive mit navn rigtigt, men synes det er lidt pinligt at indrømme.
Knus og kram,
Ukka.

maj 24, 2006 8:13 PM  
Blogger Lommen siger...

Hvad med de gode danske ord 'ikek', 'abre' og 'Danarmk'. Slår aldrig fejl eller... Skriver dem fløjteme forkert hver (som i h-v-e-r) gang. Kan vi ikek... ikke få en hel blogpost om trykfejl, og den sandhed som MÅ ligge skjult et sted i dem...?

maj 25, 2006 3:12 AM  
Blogger Lommen siger...

... 'Fidne' er i hvert fald en meget, meget klam sygdom. "Stakkel! Han har fidne i udbrud!"...

maj 25, 2006 3:14 AM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Og jeg skriver altid vhor. Men retter det med lynets hast.

Ha' en dejlig tur. Og lad os håbe, at vi får brandgodt vejr til vores BBQ d. 3/6. (Skjult reklame..)

maj 25, 2006 12:37 PM  
Blogger Ulla siger...

Vel skjult!!

maj 25, 2006 1:04 PM  
Blogger WhiteMofo siger...

Hvor er jeg dog frygtelig glad for at vide at jeg ikke er den eneste!

maj 25, 2006 1:58 PM  

Send en kommentar

<< Home