fredag, april 06, 2007

Nitte?

Jeg har lige læst den bedste artikel om den svære kunst at få flad mave. Arne Astrup*, "ernæringseksperten", har det nye I FORM beskrevet to undersøgelser (som han vel at mærke ikke selv har forvansket) fra Canada** og England***, som beskriver sammenhængen mellem for lidt søvn og overvægt. Fx er voksne, der sover mellem 2-4 timer, mere end 67% tilbøjelige til at blive overvægtige end de, der sover mellem 7 og 9 timer. Det er da den nemmeste kur like ever.

Sov!

Hurra! Og jeg, som elsker at sove! Føler jeg har vundet i lotteriet nu!

*= selve indbegrebet af integritet - not! Hvor meget var det Dansukker liiiige betalte dig for at tale sukkerets velsignelser og forsikre den danske befolkning om at sukker ikke feder - As if! Hustler! Fake!

**Går ud fra det er denne artikel der henvises til, I FORM vil åbenbart ikke besvære sine læsere med referencehenvisninger: Chaput JP et al., Int J Obes (Lond), 2006, 30(7),p.1025.

***Samme disclaimer: Taheri S, Arch Dis Child, 2006, 91(11),p. 881.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Nå, var det ham... Jeg husker bare, at jeg klagede til datterens skole over, at de udleverede propagandamateriale fra Danisco forklædt som undervisningsmateriale...

april 06, 2007 4:41 PM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Altså, okay. Det kunne jeg da godt have fortalt dig, uden at du behøvede at læse større undersøgelser. Når man sover, er man ikke oppe og i nærheden af køleskabet. Det' da så nemt.
Men hvordan maven ligefrem bliver FLAD af søvnen.. Skal det ikke trænes?
God påske eller hvad man nu siger :-)

april 08, 2007 3:44 PM  
Blogger Benny siger...

Alle tiders! Næste gang den smukke prøver at lokke mig med på en slanke-cykeltur, vil jeg i stedet tage et par timer på ryggen!
o)

april 10, 2007 8:51 PM  

Send en kommentar

<< Home