onsdag, november 16, 2005

Ullas var-der-andet-du-ville-vide-brevkasse

"hvordan man bruger en lommeregner" Are you for real?

"mortens aften gås opskrift" Lidt sent at søge på kl 13:38 på selve Mortens aften, synes du ikke, lille Spørge Jørgen? Det er overstået og jeg gider ikke at forklare det nu. Spørg igen i starten af november 2006.

"indlevningsevne - ordbog". Forstår ikke helt spørgsmålet. Vil du vide hvordan det er at være en ordbog? Eller leder du efter et andet ord? Hvad så med "empati"?

"cecilie ligner lort" Det var da ikke så godt. Hvad skal jeg sige. Prøv med et bad, måske?
De Cecilie'r jeg kender ligner ikke lort, selvom jeg vist i en brandert for nogle år siden kom til at antyde at der var blevet lidt mere af den ene af dem siden sidst. Modtag venligst min oprigtigste undskyldning, Cecilie.

"hvorfor hedder det brunsviger". Ved jeg ikke, jeg sender spørgsmålet videre til de fynboere jeg kender og vender tilbage. Indtil flere svarede at det nok var fordi den er sviger (hvad det så end betyder) og den er brun og det skulle så være forklaring nok. Hm... Svendborgenseren Camilla er dog snarrådig og finder dette site hvor de mener at kagen stammer fra den tyske by Braunschweig. Det siger vi så bare. End of story.

"ananas kage" Ad, det lyder klamt. Men Jamie Oliver har en god ananasdessert, hvor man skærer ananasen i skiver. Så smadrer man en masse mynte sammen med noget sukker i en morter og sprinkler ud over. Opskriften står i den tredje af hans bøger, som jeg købte dengang jeg "boede" i England, så jeg ved ikke hvad den hedder på dansk, men på engelsk hedder den Happy Days. Den er god!

"sy en gris". En levende en eller en udstoppet en. Måske et tøjdyr? Og du er helt sikker på der skal stå "sy". Ikke "klone". Det sidste ville jeg måske kunne hjælpe med men ikke det første.

"www.patterogfisse.dk" Jeg slutter som jeg startede: Are you for real?!?!

Og hermed slutter mit brevkasseredaktøreventyr...

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home