onsdag, september 20, 2006

Ungeren blir!

Så er det ved at være på tide at vælge side, hvis man ikke allerede har gjort det. Ungdomshuset kæmper en brav kamp imod religiøse klaphatte, som ganske vist har juraen på deres side, men tydeligvis ikke heeeelt har forstået hvad næstekærlighed handler om, heller ikke det med at alle er guds børn og hvad der nu ellers skrives af pæne ord i Bibelen.

Jeg har aldrig været i Ungdomshuset, må jeg med skam erkende, men jeg synes stedet har sin berettigelse på trods af visse uheldige elementer (fx dem, der kaster med sten). Nørrebro vil være et fattigere sted uden skævheden og energien, som Ungdomshuset repræsenterer for mig.

De har en del arrangementer under opsejling. På fredag er der fx støttefest for Ungeren i Ungeren.

Så I det? Der står Thåström på plakaten.... Tror I lige at jeg ærger mig både gul og grøn fordi jeg ikke kan komme.

Jeg overvejer dog særdeles kraftigt at deltage i demonstrationen på lørdag. Hvis jeg da ikke har tømmermænd. Og jeg kan finde nogen at tage derhen med, for jeg vil ikke være en taber, der er alene om det. Vil heller ikke have brosten i hovedet. Eller arresteres.

5 Kommentarer:

Blogger Suzy Q siger...

aarrghhh Thåstrøm *suk* jeg er på effing aftenvagt.

Thåstrøm.. han sku bare mugges til han skreg om nåde *tar lige en kold dusche*

september 20, 2006 6:15 PM  
Blogger Ulla siger...

Hehe, tænkte nok at du ville reagere på det, hvis bare man hvisker Thåströms navn ganske stille. Ssssh!

Men "mugges"? Vil jeg vide det?

september 20, 2006 8:50 PM  
Anonymous Anonym siger...

Ungdomshuset har da klart en eksistensberettigelse, men jeg synes nogle gange de hyler sådan op istedet for at tackle tingene lidt konstruktivt. Fx. ved at lave en forening/fond med henblik på at forsøge og købe huset, der er sikkert nogle offentlige kasser hvor der kan søges tilskud... Ved godt at ejendom er dyrt, men for filan da der er jo få ting der reelt er gratis

september 21, 2006 5:29 PM  
Anonymous Anonym siger...

Det var da vist godt du ikke tog afsted.. ellers havde vi jo haft nogle dage uden dig ;-)

Efter lang tid søgen er det altså lykkes mig igen, at finde din blog igen. Føler du dig nogensinde snydt over at du ikke har fået nogle royalties fra Nynne's dagbog :-D

september 26, 2006 1:54 AM  
Blogger Ulla siger...

Jeg havde faktisk tømmermænd. Kom gående hjem fra Irma med Shake-n-bake-amerikanske-pandekager og så videre og så var der en masse råben et eller andet sted i nærheden. Troede sgu at der var erklæret hellig krig. Kom så i tanke om at det nok var fra demonstrationen og at de skreg så man ikke engang kan være i fred på den ANDEN side af kirkegården.

Mandag forbander jeg dem og deres smadrede flasker til Langtbortistan, da skårene ligger LIGE der hvor JEG skal cykle for at komme på arbejde. Skide autonome bøller!!

Nynne... Hende har jeg faktisk et par ord at sige om. Men det bliver vist en selvstændig post.

september 26, 2006 9:02 AM  

Send en kommentar

<< Home