tirsdag, januar 02, 2007

Den obligatoriske nytårsforsætspost

Ja, vi skal jo til det. Hvordan man bliver et bedre menneske. Et skridt ad gangen. Men jeg har lidt svært ved at finde på noget. Ikke at der ikke er noget at gå i krig med, men altså hvad er vigtigst?

Her i bytte-julegave-køen rammer det mig så. Jeg står og syder over hvor lang tid det tager, selvom jeg ikke skal nå noget. Så i 2007 skal Ulla være mere zen. På cyklen hjem prøvede jeg allerede at lade være med at snerre ad folk, grim vane. Virkelig grim. Også selvom det foregår inde i mit hovede. Det meste, da.

Djævle-Ulla: Kom nu røvhuller, kør eller flyt jer inden lyset skifter. Grrr.
Engle-Ulla: Roolig nu, du skal alligevel stoppe for at dreje til venstre. Du når det nok og ellers trækker du bare over fodgængerfeltet og smutter over den lille bitte vej når der er frit.
Jeg når over krydset og står og venter på at lyset skifter til grønt den tværgående vej.
Engle-Ulla: Zen zen zen, slap aaaaaaf. Zen zen zen.
Idet det bliver grønt smutter en pige på cykel med over for stor-rødt og er ved at køre fodgængere ned.
Engle-Ulla: ...zen zen zen ze..
Djælve-Ulla: KO!
Ulla: Ups! So close...

Akkeja, men Rom blev som bekendt ikke bygget på en dag. Nu har jeg i det mindste Jenny Wilson og Thomas Buttenschön til at opmuntre mig (selvom det egentlig var Lady Sovereign, jeg ville have købt, glemte det bare i jaget). Ae ae...

4 Kommentarer:

Blogger Uden Relevans siger...

Jeg er fuld af beundring for de galninge der cykler i København

I leger med livet

januar 02, 2007 6:35 PM  
Anonymous Anonym siger...

Jeg tror også jeg vil prøve at blive mere trafik-zen i år. Men hvis man måske gik istedet for at cykle, så kan man vel kun skælde ens egne ben ud over, at det ikke går hurtigere?

januar 02, 2007 10:33 PM  
Anonymous Anonym siger...

ARgh! Thomas Buttenschön! Han er jo bare Rasmus Nøhr med bedre tænder og værre hår. Jeg er skuffet Ulla.

januar 04, 2007 4:07 PM  
Blogger Ulla siger...

Du har ret. Jeg var også skuffet da jeg hørte pladen. Manden har hørt ALT for meget Rasmus Nøhr og Tobias Trier. Til gengæld var Buttenschön dyrere end Jenny. Man kan ikke vinde hver gang.

januar 04, 2007 4:12 PM  

Send en kommentar

<< Home