lørdag, februar 03, 2007

Et par ord omkring Melodi Grand Prix

Hvis man ikke ved, at jeg er temmelig pjattet med Melodi Grand Prix, så er man nok ikke en af de ivrigste læsere af denne ydmyge blog. For det er jeg. Uj, hvor har jeg været misundelig på svenskerne fordi de for et par år siden havde afsindig mange semifinaler hvoraf et par sange gik videre til finalen hver gang. Jeg mener der var 6 semifinaler. Så hele 7 (SYV!!) melodi grand prix shows. Årh ja, mand!

Nu er vi kommet lidt efter det herhjemme og jeg klapper i mine små, fedtede hænder. Klap klap, siger det. Første semifinale var dog dødsyg, men i går... Jamen, i går var jo fantastisk!

Er du nu på den anden side ikke en tilhænger af melodi grand prix kan jeg spare dig for at se noget som helst ved allerede nu at deklarere vinderen. Det bliver Me & My. Jeg kan mærke det! Jeg håber dog inderligt at de skifter de der mumlebukser* ud inden finalen. Ikke godt, slet ikke godt.

Min personlige favorit er dog Aud Wilken med den melodiøse sang, rare stemme og det pæne petroleumsblå sæt. Bemærkede du måske at det ikke var en nederdel, men meget vide bukser, hun havde på, hva'? Og så den elegante halsudskæring, ihhh. Very Grace Kelly. Og pigebandet, der spillede så fint. Det var azzå nice, det var! Klap klap igen. Hun gik desværre ikke videre, men hun har en chance for at få et wildcard. Især hvis du mellem mandag kl 06 og torsdag kl 09 sender "sang 02" til 1212. Pretty please, for mit abonnement understøtte ikke den slags spas sms-afstemninger. Røv-irriterende er det.

Ellers kan jeg berette at sprogfascisterne fik grinet meget af Hr Jørgen Olsens (nu uden Noller) titel: Vi elsker bare danske piger. Tænk hvis der havde været et komma mellem bare og danske. Fniiiiis, altså. Uha nej dog. Jørgen, din gamle gris.


*Mumlebukser: Et udtryk stjålet fra min svoger. Et par mumlebukser er et par særdeles tætsiddende pigebukser. Man kan se at læberne bevæger sig, men man kan ikke høre hvad de siger. Jæs jæs, velkommen til min familie, det er sådan noget, vi griner af.

5 Kommentarer:

Blogger Kontrolpigen siger...

Jaaah, det var dajligt! Griner stadig over mumlebukserne. Et intet mindre end fantastisk udtryk, du nu har fået delt med resten af os. Klapklap siger det herfra også.

februar 03, 2007 4:39 PM  
Anonymous Anonym siger...

ha ha ha, sjovt du lige bruger det udtryk, mumlebukser, min kæreste og jeg sad også og grinede vores dertil indrettede over de mumlebukser hun havde på. ja vi kender også udtrykket ;)

februar 04, 2007 10:03 PM  
Blogger Uden Relevans siger...

Det har heddet mumlebukser siden 80érne og Jytte Hilden dukkede op i cykelshorts....en tanke og en billedassociation der til stadighed kan give mig mareridt.og vedvarende migræne.

februar 05, 2007 3:31 PM  
Blogger Ulla siger...

Moffe: Oh, så blev vi så kloge. Tiktak.

Boris: Nej, selvfølgelig vinder vi ikke. Det er slet ikke det, det handler om (for en gangs skyld). Det handler om skemaerne og at give point og kommentere KRAFTIGT på ALT. ALT!! Og ja, Stig-Rossen-hen-til-kommoden-og-tilbage-igen er med. Fucking skandale, det er hvad det er (fordi det sker på Aud Wilkens bekostning).

februar 06, 2007 7:58 AM  
Anonymous Anonym siger...

meget interessant, tak

december 09, 2009 5:00 AM  

Send en kommentar

<< Home