fredag, marts 09, 2007

Et øjebliksbillede

Det griner jeg af: At mange gader i går af "de unge"* blev omdøbt til Jagtvej. Jeg kan godt lide "de unge". De har spunk** og indgyder mig håb om fremtiden.

Det irriterer mig: Folk, der omtaler noget turbulent som stormens øje. Hallo, kammerater! I en tornado er der stille inden i øjet. At være i stormens øje er altså at være i noget rolig midt i en masse turbulent.

Det glæder jeg mig til: Kontrolla spurgte, om jeg ville med i biffen. I Paris. Jeg sagde ja. Uhhhh!

Det har jeg meldt mig til: Massage på arbejdet, åh hvor bliver det bare alt for godt, manner.

Det klapper jeg af: Min yndlings-ever-cafe Tjili Pop har fået indviet et nyt rum, der er temmelig dagligstue-agtigt. Mere Tjili er altid godt.

Det grubler jeg stadig over: Den forpremiere jeg var til i går. Forestillingen hedder Hjem kære hjem og spilles på Kaleidoskop på Nørrebrogade. Jeg kan på det kraftigste anfale stykket. Det er ikke sært og eksperimenterende, slet ikke. Man føler sig nærmere som fluen på væggen under en middag der skulle være så hyggelig, men spændingerne mellem småborgerlighedens hygge/tryghed/smålighed overfor de ekstreme oplevelser, en soldat kommer hjem med fra Irak, sætter sine spor, for nu at sige det mildt. Man griner og græder. Jeg gjorde i hvert fald. Stykket spilles fra 10. marts til 4. april. Se den. Kom nu!

*Som brugere og tilhængere af Ungdomshuset nu omtales. Som om de var en uniform, amorf masse. Det irriterer mig i grunden også.
** Ja, jeg kender godt den anden og temmelig klamme anden betydning af ordet, men det er så ikke den, jeg hentyder til.

11 Kommentarer:

Blogger Kontrolpigen siger...

Uh ja. Det bliver skønt at komme til Paris. Glæder mig også heeeeelt vildt! Yay :-)

marts 09, 2007 2:57 PM  
Blogger Ulla siger...

Det må hedder Le Yay dernede, ikke? Le double YAY!

marts 09, 2007 3:01 PM  
Blogger Maria siger...

Happeningen med omdøbelsen af gaderne var bare spitzen !

marts 09, 2007 3:02 PM  
Anonymous Anonym siger...

Ja det er sku en skandalle
man bare river et fristed ned mit i en travl og forjaget hovedstad.
det er utroligt at i et såkalt "velfærssamfund" ikke er plads til forskælliheder. Ale mennesker har brug for et fristed, hvor folklig kultur opstår.
En ensidig kultur der ikke tager den hele brede befolkning med er et kultur fatigt land mener jeg! Lad os dog få en rød regering, i stædet for de liverralle snopper, hvor penge åbent bart er viktiger en mensklige verdiere. Jeg husker Anders(FJOV) sae i en nytårstale. Mennesker frem for system. Hvor det budskab så er blevet af. Haten af for de fredlige demmonstranter, bifald fra C.K.M.

marts 10, 2007 12:04 AM  
Blogger Unknown siger...

Hehehe, ja selvfølgelig er jeg da det. Det var jo GRATIS for hulan! Jeg sad allerøverst oppe på en række kun befolket af mig og min veninde og en mand med et videokamera der optog det hele. Jeg anbefaler også på livet løs, tror jeg fik solgt ideen til et par stykker i går. :)

marts 10, 2007 5:02 PM  
Blogger LaQuack siger...

Lakrids?

marts 10, 2007 8:45 PM  
Blogger Ulla siger...

Orv, dem havde jeg glemt. OK, så er der tre betydninger af ordet. Og der var/er vist også en bar der hedder Spunk et sted i byen.

marts 12, 2007 7:49 AM  
Blogger Aegget:CPH siger...

Mener du ikke orkanens øje? Men ja! Det er pisse irriterende når sjusk vender op og ned på stående vendingers betydning - bjørnetjeneste fx.

Og jeg mener sagtens man kan udvise sympati og ønske rummelighed, men den meget store gruppe der valgte at kaste sten og tænde ild - for at straffe politiet(?) og resten af byen, dén gruppe var meget homogen.

marts 14, 2007 4:10 PM  
Blogger Ulla siger...

Jeg havde tidligere en længere forklaring på forskellen mellem storm/orkan og tornado, i hvert fald på den måde jeg ser det, men nu er jeg jo ikke metereolog. Jeg mener at storm og orkan er betegnelser for hvor kraftig en blæst er, mens tornado er en blæst der snurrer rundt med storm- eller orkanhastighed. Det er sikkert røv upræcist, men altså...

Jeg skrev stormens øje fordi det var den måde jeg sidst hørte det omtalt. Det var forresten Graversen, der sagde det.

At forfordele er et eksempel på mere sjusk. Nu står ordet endda med begge forklaringer i nudansk ordbog. Jeg foreslår at vi sletter ordet, det betyder jo ikke noget længere.

marts 14, 2007 11:23 PM  
Blogger Aegget:CPH siger...

Graversen=Gravesen?

wiki har en ok def. af orkan.

marts 15, 2007 1:33 PM  
Blogger Unknown siger...

Dammit!!!! ;)

Tjekker straks.

marts 16, 2007 12:37 PM  

Send en kommentar

<< Home