torsdag, april 12, 2007

Forårsforkølelseskur*

Min sløjhed fra påsken gik ikke over, bare fordi jeg gik på arbejde i tirsdags. Overvejede at ignorere forkølelsen, ligesom jeg plejer at gøre hvert forår. Så går jeg og er lidt småforkølet hen til et sted i juli. I august begynder efterårsforkølelsen så. Nu stener jeg herhjemme, for der måtte ske noget andet. Min sædvanlige tilgangsmetode virker tydeligvis ikke. Nu bliver jeg hjemme, indtil jeg er rask, for satan. Eller til jeg bliver sindsyg. Hvad der så end kommer først.

Nå men.

I går sad jeg så og cruisede lidt rundt på det der Trendsales, som alle taler om. Det tog jo nok hele dagen. Og natten. Det er et sært sted. Den altdominerende overvejende del af kvindelige brugere sætter tonen. Det pæneste, man kan sige om en sælger, er ikke at hun er dygtig, kompetent, hurtigt eller præcis. Nej, det bedste en sælger kan være, er sød. Sød! Man kan næsten høre det stemte s, ikke? Der er også mange kjoler derinde, der beskrives som værende "så søde". Mmm. Og?

Nå men.

Der er jo faktisk nogle ting derinde, der er ganske bedårende. Men altså, Ulla, hvad har du brug for?, spørger fornuftige mig så mig selv. To ting, finder jeg frem til:
1. Jeg har brug for en kjole til et bryllup i juni og måske et, hov nej, der er sgu to, i august (hvis vi da bliver inviterede). Så tre kjoler, mindst. Skal også have mindst en i baghånden, hvis nu jeg skifter mening i sidste øjeblik.
2. Og så er jeg for fed til at passe nogle af mine jeans, selv dem jeg købte som fede-jeans i sommers. Trist. Men man skal jo have tøj på kroppen, siger de.

Nå men.

Jeg fandt en totalt nice og nuttet og tuttet kjole (og og og...) på Trendsales. Sælgeren købte tydeligvis kjoler et eller andet sted på nettet og solgte dem videre. Så legede jeg jo lige detektiv. For 450 kr er jo ikke meget (i min verden) for en kjole, der kan bruges til bryllup, men hvad nu hvis... Og se nu der! Minsandten om ikke man kunne købe den på ebay for 180 kr (forsendelse inkl). Egentlig var det en champagne-farvet, jeg gik efter. Men til den pris kunne jeg jo smide en sort, en rød OG en lyselilla oveni også. Det var så dén bryllupskjolekrise. Sådan da, man kan jo ikke tage en sort på til bryllup. Men ok, der er tid nok.

Nå men.

Trendsales har da tjent lidt på mig. Et par voldbrede jeans og et par slippers (til mændene: det er en slags sko) i camouflagestof. Kan I lige se mig spadsere rundt i det outfit, hva? Ja ok, måske også noget på overkroppen, pjat.

Nå men.

Har jo endnu en sygedag, og hvad er det de siger: Hellere syg og fattig end rask og rig. Eller?

*Til jer, der undrer jer over titlen. Shopping fungerer som kur for mig når jeg er nede, trist men sandt. Så jeg tænkte at hvis jeg er glad, så bliver mit immunsystem også gladt, og så bliver jeg rask. Logik, ik?

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

God bedring :0) Sådan en forårsforkølelseskur plejer altid hjælpe på mig og håber det samme for dig... :0)

april 16, 2007 3:39 PM  

Send en kommentar

<< Home