lørdag, maj 14, 2005

Mens jeg venter på tømmermænd

Jeg ved de er på vej, tømmermændene...idag... Jeg venter bare på at grusomheden sætter ind. Hvis jeg bavler løs idag er det altså fordi jeg er bagstiv... Indtil videre går det ok, der er ca 3 timer til jeg er på den sikre side, måske er det min heldige dag idag??

Kender du det når man vågner og lige skal mærke efter om man har det skidt og i så fald hvor meget. Derefter kigge på uret...Crap den er kun lidt i to... Prøve at falde i søvn igen, det går ikke, prøver at huske hvad man lavede igår, hvor man var...Aaaahhh! Det dæmrer...Nå...sove... Går så alligevel i bad... finder noget tøj og ramler ned til den lokale kiosk og køber cola. Det er hertil jeg er nået idag. Pudsigt med kiosker i øvrigt, hvis indehaverne ellers kan huske en fra gang til gang, så er jeg i den lokale kioks hende der kommer ned lørdag-søndag omkring middag med sorte rande under øjnene og køber cola. I den ved busstoppestedet er jeg hende der altid liiiige skal have et blåt klippekort inden bussen kommmer. I den lidt længere væk er jeg hende der skal have en håndfuld bajere med på vejen, fx på vej til før-kamp-øldrikning i Fælledparken Kr. himmelfartsdag. Akkeja...

Nåmmen HVORFOR venter jeg så på tømmermænd idag? Jeg blev inviteret på spontan grillaften, der udviklede sig til en bytur. Årets første grill... Jaaahh! Med folket der prepper sig til Roskilde... Endelig nogen der kender og FORSTÅR Håkan! Masser af billeder fra gamle dage, endda nogle af mig med langt hår, ingen rynker. Alle de andre ligner selvfølgelig sig selv. Smser med Eivind, som vist nok skulle i byen med sin lillesøster. Husker detaljer fra Hitchhiker's guide, som jeg troede var tabt for evigt ("Mon den vil være min ven?"). Rene river et billede på gulvet, det smadrer. Janus forklarer om rød-grøn-farveblindhed som i virkeligheden slet ikke er blindhed men en forskydning af spektret for synlig lys. Interessant! Katrine gennemgår den tekniske rapport for Anne og Janus snart købte hus i Søborg. Er gulvet forskudt 10 cm eller er det ikke i forhold til fundamentet eller hvordan var det nu det var? Der er stemning for et rigtigt værtshus, jeg foreslår Cafe Viking der ligger i nærheden og har belgiske øl. Katrine bliver hjemme, hun har Anna i denne weekend. Anne, Janus, Rene og jeg tager afsted. Ned til Kim Larsen og John Mogensen sange. Jeg får vist nok ros: "Den kan synge!" siger en mand i baren og peger. Hm... Tvivl mellem linierne i Eivinds sms, men han og Gudrun kommer alligevel. Meget teknisk samtale om stemmeregistre med Janus. Falset er neutral, jeg fatter det ikke. Janus bliver for stiv, så han og Anne tager hjem. Rene kører også, men han har også klapper LIDT for højt til Himmelhunden i et stykke tid. Gudrun taler med sin bøsseven Jesper, der er på Nevermind (bemærk den manglende omtale på aok.dk) og vil have at vi kommer. På trods af min kiksede historie om Cosy bar (det må blive en anden gang jeg fortæller den historie), tager vi afsted. Jeg lader klogeligt cyklen stå, vi tager en taxa. Panikker da vi ikke kender adressen på stedet, ringer 118. Nevermind er røvkedeligt, vi skrider. Eivind er vist også ved at blive samlet op af en tresårig desperat bøsse. Hvor går man i byen i centrum? Svar: Det gør man ikke, det er keeedeligt! Vi ender på Jazzhouse, der er også kedeligt. En pige har samme kjole på som jeg har på som t-shirt, altså samme mønster, jeg flygter nedenunder. Jesper danser enormt meget med en pige. Vi keder os og skrider. Metro til Solbjerg, taxa det sidste stykke. Seng, sove. Var det det værd?

Tjekker min mobil idag, den gemmer tit på underlige ting, jeg skal huske og skriver op. Fra sidste lørdag finder jeg den her: contrast-is.dk. Aner ikke hvem jeg har talt med og hvorfor det var en interessant side.
Fra igår finder jeg denne perle fra Janus' mund i min mobil: "Man skal ikke ride sine kæpheste med mindre man har fødselsdag". Den grinede jeg vist højt og længe af. Synes stadig den er fantastisk...
Mere fra igår: http://fasterfinn.jubii.dk/ Vist nok en af Janus' projekter. Husker ikke rigtig... Kommer vist til at love at tjekke op på hvordan "Den sløveste kniv i skuffen" oversættes til engelsk. Ved ikke hvorfor...

Puh, hovedpine, må over på sofaen...

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home