søndag, maj 29, 2005

Sku ikke manden på hans badebukser

Akkeja akkeja, hovmod står for fald. Idag nede i svømmeren blev jeg overhalet ikke bare en gang, men hele to gange. Endda inden for 50 m... CRAP! Min moral blev fuldstændig knækket...

Til overhaling nummer et kunne jeg så indskyde en masse undskyldninger om at mine arme var syret til efter gårsdagens svømmetur, at jeg derfor bare svømmede i et hyggetempo, at jeg svømmede ryg (mens han svømmede crawl, som jo er en meget hurtigere svømmeart), at jeg først opdagede ham da han havde trukket ud for at overhale (høfligheden byder at man ikke sætter tempoet op, når man bliver overhalet - ligesom man naturligvis ikke sætter fra kanten lige før en tydeligvis hurtigere svømmer skal til at vende, vel?), og at hans kiksede kæmpestore bermudashorts ikke fik ham til at ligne en rigtig svømmer, så jeg derved undervurderede ham.

For overhaling nummer to kunne jeg undskylde mig med at jeg svømmede bryst, som jeg er enormt dårlig til og desuden ser latterligt ud fordi mine knæ ikke kan holde til at lave rigtige brystben (altså brystsvømnings benspark, det er sådan noget svømmerjargon) så jeg svømmer flyben (same same, but different, denne gang: benspark til butterfly), men han svømmede også bryst, bare under vandet.

Men men men... Alle disse undskyldninger vil jeg slet ikke komme med, istedet vil jeg citere min gymnasie historielærer, Erik Lyngby:

"Vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger!"

Jeg kan bare se at få fingeren ud, kan jeg... Næste uge får de klø!!

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home