mandag, juni 27, 2005

Word up!

Tak til iAndy for at give mig noget at tage mig til på sådan en eftermiddag...

You're stuck inside Fahrenheit 451. Which book do you want to be?
Akkeja, min hukommelse er sådan lidt som vinden blæser... Jeg kan dog huske et absurd antal sangtekster, så med lidt øvelse ville jeg sikkert også kunne huske en bog. Jeg vælger så at udfordre mig selv og tager "At fortælle menneskene" af Svend Åge Madsen. Den hører måske ikke til at verdenslitteraturens sværvægterklasse, til gengæld er der over 125 personer med i den. Og det er jo en hel lille verden i sig selv. Jeg opfordrer hermed alle til at læse den, den er ideel til at tage med på stranden. (Fik jeg nævnt at jeg er SÅM fundamentalist?)

Have you ever had a crush on a fictional character?
Nu har jeg tænkt over det hele dagen, og jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om nogen. Hvor keeeedeligt!!
Eller også er det bare fordi jeg er en isdronning!!?!? Ja - HA! Meget bedre forklaring!!! Jeg er for rå til den slags!! Yeah!

The last book you bought is?
Uh, ømt punkt, det er efterhånden noget tid siden. Har mest lånt bøger af folk jeg kender og på biblioteket. De sidste bøger, jeg købte (som ikke var en kogebog) var på bogudsalg og jeg endte vist med "Tine" af Herman Bang, en roman af Soya (har sgu glemt hvad den hed, købte den mest fordi jeg aldrig har læst Soya, men godt kan lide den der Gasolin sang ("Kloden drejer stille rundt/på kommoden ligger Soya og Karen Blixen... osv")) og "Floder af Rød Jord" af Natasha Illum Berg om hendes tid i Afrika som storvildtsjæger. Har kun fået læst sidstnævnte, og den var sådan lidt for lommefilosofisk... Hm, bum-bum...

What are you currently reading?
"Hitchhiker's Guide to the Galaxy", skulle det have undsluppet nogens opmærksomhed. Skal lige nå at kværne den igennem igen inden den rammer biograferne. Desuden læser min Håkan-beundrer-medsøster Anne den også for tiden og vi skal på Roskilde sammen og være latterlige ("Mon den vil være min ven?"). Hurra!!
Jeg må dog indrømme at den var bedre første gang jeg læste den. Dens litterære kvaliteter kan ligge på et meget lille sted...
Plejer at have gang i et par andre bøger ved siden af også, men lige nu er det kun den ene moppedreng jeg arbejder på.

Five books you would take to a deserted island
"Buddenbrooks" af Thomas Mann, fordi den er lang og hjertensskærende tragisk og smuk.
"Don Quixote" af Miguel de Cervantes, fordi den også er lang, der skal være noget jeg ikke har læst og jeg har fået den anbefalet.
"Populærmusik fra Vittula" af Mikael Niemi, fordi den er så langt ude at jeg ikke vil savne eventuelle berusende fødevarer og deslige.
"Tugt og utugt i mellemtiden" af ovennævnte SÅM, fordi jeg altid kan glæde mig over den skaldede og langhårede mands finurlighed.
En guide til at bygge en flyver ud af bananblade, snørebånd og kaneltyggegummi, når jeg ikke gider være der mere. Jeg er sikker på ham MacGyver har et par tricks, han kunne udgive om sagen!! Og så fordi man skal være praktisk og tænke på den slags...

Who are you going to pass this stick to (3 persons) and why?
Tre personer!! Fuck, så mange læsere har jeg fandme da ikke!!!
Desuden afskyr jeg kædebreve (og dette panser er bare et skjul for at dække over min usikkerhed, for tænk nu hvis tråden ikke bliver samlet op af vedkommende).
Alle (ingen nævnt, ingen glemt) er hermed inviterede...

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home