mandag, marts 27, 2006

Housewarmingen

OK OK... Here goes. Housewarmingen. Suzy er utålmodig, og jeg ville have skrevet noget mere, hvis ikke det var fordi mit netstik er blevet væk. Det passer altså! Før festen var det der, godt nok sad det lidt løst og så pludselig på et tidspunkt under festen, var det væk. Helt ærlig, kammerater! Nu er det ikke sjovt længere, hvem har taget det? Suk, ok, jeg ringer og får et nyt installeret.

Nå, men jeg ved jo at mine venner er noget drikfældige, så jeg havde købt en masse sprooot. Så med det plus mit overskudslager fra tidligere, gik jeg ud fra at der måtte være nok. Næsten uden at være forsinket og med kun en anelse stress bliver vi (det er så kæresten og mig) klar til at tage ned på Kates Joint i Blågårdsgade sammen med Camilla og Niels. Spise spise, "så luk dog den dør", over at hæve penge til Atame, som lavede natmaden men ikke har fået dankortmaskine endnu. Og så hjem og fyre op i et par lys og åbne noget sprudlevand. Hitkiks og jordbærkys op på fad og så kom folk dumpende. Glimrende.

Hvad jeg så ikke lige havde husket, var at jeg havde endnu et sprutoverskudslager. Vi kan kalde det et fjernlager, det stod nemlig ovre hos Maj og bestod af cirka 8 flasker. Alt sammen rester efter Ursulas polterabend, som endte hjemme hos Maj. Jeg havde yderst galant (naturligvis!) tilbudt at overtage sjatterne, betalt for det, og så igen havde glemt alt om dem. Det havde Maj så ikke og hun tog dem med til festen. Godt så! Tak så! Og kører toget vist!

Og så legede vi med tøris (den slags havde ham Morfar vist ikke set før - hehe, og nej, jeg er ikke synderlig syg i roen) og blandede sære drinks, nogle af dem smagte næsten godt. Janus fik vist reddet sig en mindre hjernerystelse, men det er altså ikke Dollys skyld. Dolly er en udmærket fårskammel. Ja, den er så! Man skal bare sidde omtrent lige på den.

Kontrolla mistede næsten en finger. Ja, man skal huske at vende den skarpe side af kniven ned mod citronen og ikke fingeren. Bare et tip til en anden gang!

Og som jeg kan læse mig til på AnetQ og Kontrollines blogs har vi en Oscaraftale næste år. Det havde jeg sgu helt glemt. Gad vide hvad jeg ellers har glemt? Erfaringen siger mig at poster som disse har godt af at stå lidt, for med tiden kommer jeg i tanke om et par ekstra småhistorier der også liiiige skal med.

Sommertiden stjal jo en time fra festen, hvor er tiden der tager os? Omkring kl 4 (nytid) skred de sidste lige idet Kontrolla vendte tilbage med en flok venner, "der ikke ødelagde noget", men altså... Der stod jeg lige og så frem til min dyne. En anden gang, kære.

På mirakuløs vis kom der ingen klager fra naboerne, men ok, det kan jo nå at komme endnu. [Ryste. Skælve.]

Her skulle der så have været et billede af al sprutten, der er tilovers, men det er for besværligt når netstikket derhjemme er kaputski. Jeg overvejer dog at holde en sjatfest. En ganske gevaldig sjatfest. Til sommer måske, i parken. Med grillede pølser og sårn. Jaaah!

Søndag sov jeg til omkring kl 16. Oprydning og opvask tog en halv time, hvilket betød at vi lige præcis blev færdige før Brøndby kampen startede. De vandt. Life is good!

OK, jeg mangler stadig at ordne CDer og vaske gulv, men det betyder jo ikke noget. Så tak for nu, det var god spas, hvis jeg selv skal sige det.

9 Kommentarer:

Blogger Uden Relevans siger...

Det bedste var at du havde så meget god musik! og tak for natmad!

marts 27, 2006 3:09 PM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Ja, det var en dejlig aften :-)

marts 27, 2006 3:30 PM  
Blogger Suzy Q siger...

tak for at jeg må leve igennem jer.

marts 27, 2006 3:50 PM  
Blogger Ulla siger...

Ja, min musiksmag er fantastisk, jeg ved det!

Altså Suzy for pokker, tør øjnene og kom med til sådan et blogger-kom-sammen-træf en dag.

marts 27, 2006 4:01 PM  
Blogger Suzy Q siger...

ja skal nok :)

marts 27, 2006 10:24 PM  
Blogger Mie siger...

Jeg mangler billeder - jeg mangler i den grad billeder!!!

:o)

marts 27, 2006 10:42 PM  
Blogger Ulla siger...

Ååååh jamen Mie, jeg er en klaphat til at (huske at) tage billeder. Der er et enkelt på Morfars hjemmeside. Ellers ved jeg ikke. Jeg husker ikke aftenen som en udpræget tagen-billeder-aften.

marts 28, 2006 9:30 AM  
Blogger Suzy-Hang-Around siger...

Jeg dør af misundelse. Jeg vil med til sjatfest-med-pølser-i-parken.

marts 28, 2006 5:19 PM  
Blogger Ulla siger...

Kære SHA, du skal være så evig velkommen. :) Vi venter lige til det bliver lidt varmere, ok?

marts 29, 2006 8:39 AM  

Send en kommentar

<< Home