mandag, september 11, 2006

Åh ja, den glade studietid

Efter hurra-vi-skal-rustur-igen posterne fra de studerende bloggere i slutningen af august består posterne nu af indhold a la oh-crap-jeg-har-ikke-fået-læst-til-i-morgen.

Jeg siger: Fuck it. Personligt gik jeg yderst sjældent til forelæsninger. Hvis jeg rent faktisk havde forberedt mig til en forelæsning og læst op på det jeg skulle, var det jo røvsygt for jeg vidste jo det hele i forvejen. Havde jeg ikke læst (og samtidig ikke været der et stykke tid) fattede jeg ikke hvad der foregik og så kunne det også være lige meget. De eneste timer jeg kom til var de obligatoriske, hvilket som oftest var øvelsestimer. Cirka en måneds tid inden eksamen læste jeg så hele pensum igennem, som oftest to gange og gik til eksamen. Ikke al det pis med læsegrupper og hvad ved jeg. Og nej, jeg er ikke specielt intelligent, ja, over middel - bevares! - men hvor svært er det lige? Skulle nogen være i tvivl om min studieretning kan jeg oplyse jer om at det var biokemi på Københavns Universitet. Og ja, jeg er blevet færdig. Og nej, vi snakker ikke om min specialetid. Grrr.

Så mit gyldne råd til de studerende er: Slap af og tag en øl eller en tur i biffen til. I når det sgu nok.

7 Kommentarer:

Blogger Uden Relevans siger...

DU er årsagen til at Danmark er på lige lukt i helvede men den der laissez faire holdning.

Arbeit Macht Frei. :o)

september 11, 2006 7:32 PM  
Anonymous Anonym siger...

Tror jeg dropper at læse til i morgen.

september 11, 2006 7:48 PM  
Blogger Ulla siger...

Morfar: Åh ja. Jeg påtager mig gerne skylden, for at andre kan more sig og sove roligt om natten. Sådan er jeg. Også.

Mette: Dygtig pige!

september 11, 2006 7:53 PM  
Blogger Årets Brandert siger...

Hørt Hørt Ulla...!

Det der med at læse er sq overvurderet.

Det er en kedelig tendens der er kommet...

september 11, 2006 7:55 PM  
Anonymous Anonym siger...

Hmm... Det er fint nok ikke at læse, med mindre man har en forelæser der slår ned på alle med spørgsmål og håner folk der ikke kan svare.
Hans forelæsninger går jeg kun til, hvis jeg HAR læst ellers er der dømt pjæk...
Skulle iøvrigt være lige sådan til eksamenen - URGH!

september 12, 2006 11:16 AM  
Blogger Ulla siger...

Han lyder charmerende og som endnu en grund til at ditche forelæsninger.

september 12, 2006 11:27 AM  
Anonymous Anonym siger...

Præcis min tanke!

september 12, 2006 4:51 PM  

Send en kommentar

<< Home