fredag, september 01, 2006

Mit liv som lurer

Ülle* og jeg housesitter** i øjeblikket. Fra køkkenet kan man kigge ind i naboens gang. Der hænger en plakat for den amerikanske version af Tre Mand og En Baby. Du ved, den med Tom Selleck, Ham fra Sams Bar og så ham, man aldrig nogensinde kan huske hvad hedder. Og så er det at jeg tænker HVORFOR.

Hvorfor vælger man dén plakat ud af de uendeligt mange filmplakater? "Haha, den handler jo om tre ungkarle der bare slet ikke kan skifte en ble eller noget."

Har de kigget på det bare stykke væg og tænkt: Der kan da sørme lige hænge en plakat for Tre Mand og En Baby, de der ungkarle er bare virkelig ringe til at skifte ble, haha, ååååh ja.

Jeg undrer mig bare.

* Han påstår godt nok hårdnakket at han ikke er en tredjedel af Ylle, Dylle, Dolle troldene, men jeg ved bedre.
** Egentlig er det kun ham, men jeg er solidarisk. Og så er jeg kraftigt afhængig af mit daglige fix, Alias, som vi ser sammen, så hvad kan man gøre... (OK, hårdt presset, indrømmer jeg at det ikke er den eneste grund.)

7 Kommentarer:

Blogger Uden Relevans siger...

Hilmar Baunsgaard?

Burt Reynolds???

Otto Næsehorn??

september 01, 2006 11:34 AM  
Anonymous Anonym siger...

Ylle, Dylle, Dolle ?
Er der noget mærkeligt i din referenceramme (udover finsk), som du bør oplyse om, så man som læser får en chance?
:-P

september 01, 2006 1:22 PM  
Blogger Ulla siger...

Morfar: Ehm ja, lige præcis.

Styx: Jeg henviser til Halfdan Rasmussens ABC under Y (vist):

"Ylle, Dylle, Dolle,
tre små lodne trolde
gik på jagt med vanter på
for at skyde hvad de så.
Ylle skød en kaffekande.
Dylle skød en stegepande.
Dolle skød en kasserolle.
Ylle, Dylle, Dolle."

Siden hvornår er finsk mærkeligt? :)

september 01, 2006 1:26 PM  
Anonymous Anonym siger...

Nu er det ikke fordi jeg vil være (ret) vanskelig, men jeg kan ikke se hvordan man kan ligne et Halfdan Rasmussen rim ?

Og, bare så du selv ved det, finsk er ret sært. På linie med ungarnsk faktisk, bare koldere. Tænk bare på tango i frostgrader, hvor sært er det lige ? :)

september 01, 2006 2:04 PM  
Blogger Ulla siger...

Jeg har da heller ikke sagt at han ligner et rim. Bare at han var en af de tre små lodne trolde. Det giver da glimrende mening. :)

Hvis finsk er sært, så forklarer det mere end en ting omkring min personlighed. :)

september 01, 2006 2:07 PM  
Anonymous Anonym siger...

Lettere misundelig over at du så enkelt får 1 forklaring på det hele. Vi er nogel der stadig ikke forstår hvorfor vi er sære, eller noget, lissom.
=)

september 01, 2006 7:57 PM  
Anonymous Anonym siger...

Hvad får et menneske til at lave en hjemmeside som "Ullas latterlighed A/S"?
Nok det samme, som får folk til at hænge en plakat med 3 mand og en baby i en entre.
vh
Kenneth

ps. Jeg ramte denne mærkelige side, da jeg søgte efter "Ylle, Dylle, Dolle" og ingen i dette land skal få at vide, hvad jeg skulle bruge det digt til....

november 01, 2006 9:48 PM  

Send en kommentar

<< Home