lørdag, oktober 21, 2006

Nisser

De siger jo at ens hjernemasse begynder at svinde ind fra starten af tyverne. Jeg er altså nu som 31-årig allerede hårdt angrebet. Enten det eller også har jeg fået nisser. De har indtil videre stjålet eller gemt mine høredutter til mobilen og mit kørekort. Jeg har seriøst ledt overalt, og det er max en måned siden, jeg havde begge ting. Det værste er at jeg tror jeg uforvarende har medbragt en af nisser til Ulriks lejlighed, hvor den har gemt hans nøgle til arbejdet.

Måske det er mit gennemgribende had til nisser, de straffer mig for. Jeg har ellers for nylig pinpointet hvor hadet stammer fra. På ufatteligt mange børnebilleder af mig, er jeg nemlig klædt ud som nisse. Nu håber jeg bare virkelig at de billeder er taget i juletiden, ellers er det sørgeligt ud over alle grænser.

Hvordan forhandler man våbenhvile med nisser? Jeg nægter at hoppe på det med risengrøden.

4 Kommentarer:

Blogger kkk siger...

Nisser er benhårde ved et forhandlingsbord, så den taktik tror jeg ikke vil gavne dig. Du må opruste mod de skiderikker og eventuelt hyre The Nisse-exterminator. Eller Skadedyrsbekæmpelsen.

oktober 21, 2006 4:04 PM  
Blogger Uden Relevans siger...

Never give up never surrender!

Vold er løsningen.

oktober 21, 2006 4:46 PM  
Blogger Aegget:CPH siger...

Nisse-alarmer ved alle potentielle indgange er svaret. Du bliver nødt til at holde dem ude af din bolig.

Det anbefales at montere nissealarmen i knap 60 cm højde på fx dørkarmen. De fleste hunde og andre husdyr går da frit under, mens nissens nissehue vil udløse alarmen - nisserne går ALTID med hue, så den er sikker hver gang - på den måde er de lidt sjove.

Det frarådes at udlægge nissegift, da det har vist sig at de er ved at udvikle resistens, og der har været tragiske tilfælde af uheld hvor husets alfer i kådhed er kommet til at spise nissegiften med fatale følger. I øvrigt er det også stærkt uhygiejnisk at have halvrådne nisser til at ligge bag komfuret / sofaen / under sengen og andre steder hvor man måske ikke lige kommer hver dag med rengøringen, og alferne har med brancheorganisationens seneste direktiv for området fået klar besked om ikke at røre faldne nisser samt nisseefterladenskaber; dette under henvisning til anti-julespredningsdirektivet og smittefaren.

....nej, jeg burde nok se at få noget at spise....

oktober 23, 2006 12:02 PM  
Blogger Ulla siger...

Mmmhmm. Skal vi bare sige at emnet er uddebatteret? Jo tak.

oktober 23, 2006 5:40 PM  

Send en kommentar

<< Home