fredag, november 10, 2006

Pagepige

Nu ved jeg godt, at der ikke er noget, der hedder dumme spørgsmål. Alligevel vil jeg stille et lidt dumt spørgsmål: Pagehår, det er ikke sådan rigtig smart længere, vel? Altså hvis man er under 40 år.

Det er bare fordi jeg kom til at tænke på hvor undskyldende min frisør lyder, når hun forklarer at "vi jo nok bliver nødt til at lave en lidt pagehår-agtig frisure, mens vi venter på at det øverste hår vokser længere". (Info: Jeg har i mit "voksenliv" været langhåret, så page/skulderlængde, så G.I. Jane, så korthåret og nu - hvor det vist er ved at være hipt at være korthåret - er jeg så ved at gro det langt igen.)

Det leder mig hen til et nyt spørgsmål: Hvad hedder det hår der gror på den øverste del af hovedet? Issehår? (Fniiiiiiiis, og føj for et grimt billede jeg lige fik for mit indre blik.)

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Issehår - det er bare for grimt og ikke særlig kvindeligt. Hvad med hårtoppen? Hmm måske ikke.
Jeg kan ikke helt det med modehår og ikke modehår, hvis det klæder dig med page eller at det er en nødvendig foranstaltning - så go for it girl!

november 10, 2006 11:35 AM  
Anonymous Anonym siger...

**HOOOOOOST**
Jeg har netop i foregårs fået pagehår. Min meget hippe frisør forsikrede mig om at page er det helt nye hotte!!!!
Det er dog stadig klippet i etager ovenover pagen om du forstår?

november 10, 2006 1:20 PM  
Blogger Ulla siger...

Åh... ups. Jeg har skam ikke noget imod pagehår, måske var det derfor jeg studsede over frisørens tonefald. "Hvad er der nu galt med page?" Hm. Åh hvem der bare havde langt nok hår til en pagefrisure... Måske til januar... februar...

november 10, 2006 2:00 PM  
Anonymous Anonym siger...

Er du vanvittig pagehår er SÅ smart! Min utroligt smarte (næsten FOR smarte til mig) frisør prøvede allerede forrige gang at overtale mig til page. Sidste gang hos frisøren blev det så til virkelighed

november 10, 2006 3:40 PM  
Blogger Ulla siger...

OK, jamen så er jeg snart også smaddersmart. Hvem havde troet det? Hurra for page!

november 10, 2006 3:48 PM  
Anonymous Anonym siger...

Med eller uden pandehår?? Og kommer der billeder??

Men jeg er jo bare rigtig uhip og klipper mit eget hår...hmm... ved ikke lige hvad man kalder den stil?

november 10, 2006 10:15 PM  
Blogger Ulla siger...

Posten er noget uaktuel, det er snart lang tid siden jeg var til frisøren og jeg venter lidt endnu, så det passer med lækkert hår til jul og nytår (= photoop). Om der kommer billeder, det får tiden vise...

november 11, 2006 11:21 AM  
Anonymous Anonym siger...

Nej, du er ikke i gang med at "gro håret". Det er en utidig anglicisme ;-). Mænd kan heller ikke "gro skæg". Nynner lige et smukt gammelt Clapton-nummer på vejen ud...

Let it grow, let it grow. Let it blossom -let it flow...

november 12, 2006 7:00 PM  
Blogger Suzy Q siger...

Jeg har vel også en slags page. Den er bare 90 cm lang. Den skal nok liiige studses lidt.

november 12, 2006 11:03 PM  
Blogger Ulla siger...

Boris: Øj ja, sådan kommer jeg helt sikkert til at se ud.

Fr. Møller: Så for pokker! Og så sker det lige for mig, som netop har brokket sig over folks utidige brug af sstep istedet for trin i (fx Første step er implementeringen af bla bla bla). Hallo, der findes et udmærket dansk ord!! Nå, men hvad hedder det så? Vokser?

Suzy: Herregud, 90 cm fra eller til...

november 13, 2006 7:29 PM  
Anonymous Anonym siger...

Njah - hvis du "vokser" håret, kommer du voks i det, er jeg bange for. Du lader det helt enkelt - gro... Men du gror det ikke - det klarer det nemlig helt selv ;-)

november 16, 2006 5:24 PM  
Blogger Ulla siger...

Er den her diskussion ikke ved at være lidt langhåret? Oooooh-ahahahahahhahhaaaa!

Det er hermed noteret - tjek!

november 16, 2006 8:28 PM  
Anonymous Anonym siger...

Jeg troede du mente blogger altså web-pagepige... men så er det noget med hår.

november 24, 2006 11:01 AM  

Send en kommentar

<< Home