tirsdag, marts 13, 2007

Film, nu også for de gamle

Københavnerne bliver nu velsignede med endnu en ny biograf. Denne gang udfolder Nordisk Film sig bag Frederiksberg Station, biffen hedder Falkoner Biografen og jeg lover at teste den snarest. Jeg studsede over et nyt begreb da jeg nærlæste deres filmliste. Nyt for mig, i det mindste.

Senior-bio. Hvad går det ud på? Altså baby-bio er de nybagte mødres fristed, ungerne bliver passet af andre og skulle uheldet være ude at man blev nødt til at tage sig af den, så er lyden dæmpet i salen og lyset skruet lidt op. Men hvad med senior-bio? Hvad sker der der? Er der skruet op for lyd og lys, så man kan finde sine guldkarameller og knitren af papiret omkring dem overdøves? Eller bare lyden, så hylen fra høreapparater undgås. Mon de spiller filmen en gang til bagefter for de senile? Eller bare for dem, der faldt i søvn.

Disclaimer: Jeg har skam hverken noget imod baby eller ældre, bare de ikke larmer unødigt i biffen, når jeg er der. På denne vis er alle glade.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Jeg har været der (i Falkoner biografen - ikke senior-bio). Der lugter stadig lidt af nyt træ men sæderne er gode.

PS Hvis ikke Frederiksberg skulle have senior(rolator)-bio, hvilken bydel skulle så?

marts 13, 2007 10:27 PM  
Blogger Ulla siger...

Nyt træ er dårligt? Lidt sløjdlokale eller hvordan?

Og ja, det kan der være noget om, det med Frederiksberg.

marts 13, 2007 11:53 PM  
Anonymous Anonym siger...

Lyder da fedt på en måde med en biograf der viser noget for de gamle.

Hvis altså det så betyder at man kan gå i biffen og se 'The woman from Shanghai' eller "Double Indemnity' og den slags! Sådan nogle biffer har de jo i andre, mere rigtige, storbyer. Og 'Casablanca'! Og Psycho! Og 'Citizen Kane'! Yes!

marts 14, 2007 5:45 AM  
Blogger Ulla siger...

Ja, det ville være fedt, men det er så det vi har Cinemateket, Vester Vov Vov og andre små teatre til. Dette er en Nordisk Film biograf, hvad tror du selv de viser?

marts 14, 2007 7:48 AM  
Anonymous Anonym siger...

... er de 'normale' bioreklamer så skiftet ud med mere nogle ældrevenlige nogle af slagsen?
Måske med Coloplast som hovedsponsor, og så ellers en håndfuld reklamer for produkter mod inkontinens, protesepleje og så den obligatoriske Libero reklame, hvor de nuttede babyer er skiftet ud af mennesker som var nuttede babyer for 100 år siden.

marts 15, 2007 12:27 PM  
Blogger Unknown siger...

Jeg var der forleden og glemte at spørge til det. Nu har jeg prøvet den bif og jeg kan roligt og trygt vende tilbage til skønne Empire, der har vundet mit hjerte.

marts 16, 2007 12:35 PM  

Send en kommentar

<< Home