tirsdag, april 26, 2005

Ding dong dynamolygte

Har endelig fået købt mig en cykel, den er klar imorgen. Glæder mig til at være endnu en chicka på en bedstemorcykel. Hm. Der er kun to potentielle problemer med den (som jeg har spottet indtil videre): Farven og dynamolygten.

Den er sådan lidt fesen grålilla. Har nu haft to grå cykler indenfor de sidste mange år og ved af erfaring, at de er røvsvære at finde i en brandert mellem tusind andre cykler. Tror jeg køber noget gul maling eller noget... Måske magenta... Eller tyrkis, ja! Uh, eller pink!

Dynamolygten er jo sådan set en glimrende idé, især fordi jeg er så pissedistræt at jeg næsten altid glemmer at tage lygter med hjemmefra. Så det er ikke så meget selve lygten, der er problemet. Næh, det er den skide sang, jeg bare ved vil snige sig ind i min snørklede hjerne hver gang, det er lygtetændingstid.

Du kender det godt. De der sange, man hader og som bare sidder fast. "Det er svært at være elleve år/der' så meget / som man ikke forstår" (OK, det er der sgu også når man er 29, velkommen til verden, makker!). Og for nu at føje spot til spe, så er det her ikke engang en sang, det er en artikulationsøvelse, vi laver til kor. Teksten er "ding dong dynamolygte", det gentages igen og igen og man synger den på røversangen fra Folk og Røvere i Kardemomme By ("Vi lister os afsted på tå" osv.). Det er faktisk sværere end man tror. Prøv, hvis du ikke tror mig. Hvis man synger den rigtigt har man et "lygte" i overskud.

"Ding dong dynamolygte ding dong dynamolygte ding
dong dynamolygte ding dong dynamolygte ding dong
dynamolygte ding dong dynamolygte ding dong dynamo
lygte ding dong dynamolygte ding dong dynamolygte ding dong dynamo"

HA, nu har du den også på hjernen! Gnæk!

2 Kommentarer:

Blogger Oliver Svensson siger...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

februar 25, 2010 4:19 PM  
Blogger Oliver Svensson siger...

Haha xD Vi laver den også som kor opvarming :D Tak for det xD nu kan jeg den... næsten :D

februar 25, 2010 4:19 PM  

Send en kommentar

<< Home