tirsdag, juni 07, 2005

Tungeleg

Ja, det lyder som noget værre noget. Det er det så ikke...

I den bog jeg læser for tiden beskrives en simpel aktivitet som jeg undrer mig over aldrig at have prøvet. Jeg stiller mig altså fluks ud til spejlet, stikker tungen ud og lader den hænge.

"...Og tænk på tungen, hvordan det, i hvert fald før i tiden, var sjovt at stå med den lidt ude af munden foran et spejl og slappe helt af. Så kunne man se den vibrere lidt hvileløst, som et selvstændigt væsen, helt blind og forvirret over at ligge der i den åbne mund uden at skulle lave noget. En tunge kan ikke ligge bomstille, hvis man har åben mund. Den er sjov at kigge på, ligesom en skovsnegl eller andre små dyr."
-"Fra Smørhullet" Kirsten Hammann
Hun har ret. Det er sjovt!

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home