lørdag, oktober 22, 2005

Overspringshandlinger

Dette er en overspringshandling.

At jeg har været ude at købe ind til en mindre hær er en overspringshandling.
At jeg har vasket alt mit tøj ligeså.
At jeg har lavet en kæmpe morgenmadsmåltid til mig selv er også en overspringshandling.

Hvad er det så jeg prøver at springe over?

Oprydning på mine loftsrum! Jeg gider simpelthen ikke!!! Hader at rydde op og endnu mere at smide ud. Jeg ved at når jeg har smidt noget ud, får jeg brug for mindst en af tingene i ugen derefter. Dette er nydeligt eksemplificeret af min veninde Camilla, som nok er en anelse hårdere end jeg til at smide ud. I søndags smed hun sit Heidi-kostume ud og i torsdags blev jeg inviteret til fest - "kom i dit Heidi-kostume". Nu kan jeg jo ikke låne det og tør ikke smide noget ud længere...

På den anden side er vejret jo perfekt til det. Det er hverken for varmt eller for koldt, ikke så godt vejr at jeg hellere vil være ude men heller ikke så fælt at tanken om at komme udenfor døren er uoverskuelig. Jeg har masser af tid. Og masser af sorte sække. Der er et storskraldsrum i vores gård, så ikke engang den undskyldning har jeg. Jeg ved at skidtet skal ryddes, hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at beholde nogle af mine venner efter en flytning. (Jeg har også boet her i snart 8 år og ikke smidt noget ud i al den tid, så det måtte jo gå galt.) Jeg har ikke ondt i arme eller ben eller andet der kunne forhindre mig i at slæbe ting op og ned (nok mest ned) af trapperne (kun ondt i min tand, men det er vist ikke nok). Jeg er mæt. Ikke syndelig træt. Jeg har med andre ord ingen undskyldninger. Udover at jeg bare ikke gider...

Måske jeg skulle starte med at gå derop og danne mig et overblik... SUK! Dybt suk... Jeg kunne også lige tage opvasken og så gå derop...

Update kl 18.27: Så har jeg været det ene loftsrum igennem. Fandt mange mystiske ting. Nummeret på en fyr på Malta (fra 1994), mit passersæt, min studenterhue (kunne ikke længere læse alles indskriptioner, men Eivinds var "Får du hørt noget heavy?" - meget poetisk!), glansbilleder og racerbiler og meget andet...

Ellers har jeg smidt 9 sorte sække ud og nogle tasker ved siden af. Har gemt under halvdelen derinde. Synes selv jeg er meget dygtig!! Nu har jeg bare ondt i ryggen af at stå og rode i kasser og i lårene af at rende op og ned af trapper, og så lugter jeg af loft og havde indtil for to minutter siden meget sorte fingre.

Holder fri nu... Kigger måske på rum nr to imorgen.

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home