mandag, december 26, 2005

Form over indhold eller omvendt?

Jeg vil jo til enhver tid påstå at indholdet er vigtigere end formen. Derfor fik jeg altid lortelave karakterer i orden i folkeskolen, men høje på alt andet. Og helt ærlig, jeg kunne da virkelig ikke være mere ligeglad.

Der er kun et sted hvor form er vigtigere end indhold og det er når det handler om højtalere. Her vil alle* mænd være uenig med mig, de skal altid have sådan nogle kæmpestore monstrummer stående. Tøserne vil nikke genkendende til dette, ik? Vi vil nemlig have små smarte højtalere. Sådan er det i hvert fald i min omgangskreds.

Jeg begærer i øjeblikket et sæt af den her fætter. Savle savle. Kan ikke bestemme mig for om jeg skal have dem i sort eller rød. Jeg skal vist lige ind at kigge på dem.



*Bær venligst over med mine generaliseringer, tak!

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Du har ret frøken Ulla. Vi går mere op i hvordan de lyder end hvodden' de ser ud. Helst mere end 1 m. høje og 60 cm. dyb. Minimum en 12" bas og så skal de mindst veje 55 kg.

Og så iøvrigt spille helt ekseptionelt. Men det er også lige før at ovenstående dimensioner garanterer en go' lyd. Næsten.

Gud fader iøvrigt hvor er de altså grimme dedersens du ønsker dig! Men hvis de spiller godt, så pyt...

december 26, 2005 5:06 PM  
Blogger Ulla siger...

Tak for at du understreger min pointe.

Og det er jo smag og behag. Jeg ville nok ikke beholde de højtalere til min alderdom, men lige nu er de sjove og ikke så grimme og firkantede og med grimt træ-agtigt laminat i siderne. OK, plastik er heller ikke sådan rigtig pænt. Åååååh, besværligt! ;-)

december 26, 2005 5:10 PM  
Blogger Ulla siger...

Hehe, den underkategori havde jeg glemt.

Men nu plejer mega at betyde at det er større en mini, og det ser da sejt ud, måske jeg opgraderer i forbindelse med en stor fest en eller anden dag.

Kender du da Peter? Kan jeg få rabat? Ellers tager jeg bare den lokale Hi-Fi Klubben på Åboulevarden. :-)

december 26, 2005 6:19 PM  
Anonymous Anonym siger...

Sort, sort. Form kommer A L T I D ! før indhold, når det handler om højtalere ;-)

december 26, 2005 7:15 PM  
Anonymous Anonym siger...

Meld gerne tilbage, hvis du køber dem. Står selv og overvejer at købe nye højttalere.
Selvom jeg nok er mere til traditionelle firkantede så kunne det jo være interessant at høre hvordan sådan et par former dér spiller :)

december 26, 2005 11:10 PM  
Anonymous Anonym siger...

De der pod-højttalere skulle efter sigende være sådan ok (især med subwooferen), men man waaay overpriced.

december 27, 2005 8:55 PM  
Blogger Ulla siger...

Rikke: I hear you, girlfriend! ;-)

Lars: Spiller godt? Det aner jeg sgu da ikke en fis om. :-)

e: Godt så. Så er det ikke bare mig der er nærig, syntes nok prisen var lidt i overkanten. Men hvis det nu skal være... Hehe.

Vincent: Det' ok, du. Går den, så går den. ;-)

december 28, 2005 9:02 AM  
Blogger Ulla siger...

Uuuuuh, det husker jeg lige. ;-)

december 29, 2005 9:17 AM  

Send en kommentar

<< Home