tirsdag, februar 07, 2006

Denne weekends erfaringer

Jeg er blevet en del klogere i løbet af den forgangne weekend. Jeg har lært at forbinde elektriciteten rigtigt i de lamper der skal hænge i loftet. Her skal man ikke lade sig forlede af at ville matche alting. Altså blå ledning i lampe skal til blå ledning i loft, men brun ledning i lampe skal ikke til brun ledning i loft, men til sort. På den anden side går sort jo godt til alting.

Så fandt jeg min babybog. Sådan en hvor min mor har skrevet ind hvornår jeg fik diverse tænder og hvornår de faldt ud igen. Blandt de mere interessante oplysninger (og det siger faktisk foruroligende lidt) er mit første ord.
Farvel
Farvel?! Møgunge!

Derudover fandt jeg ud af at jeg var ved at kløjs på et eller andet og min far måtte give mig kunstigt åndedræt. Tak for det, far. Underlig nok står der ikke noget om min første (og eneste) udpumpning. Det var engang hvor min søster (der er 18 år ældre) havde efterladt et par smøger på bordet og var på vej ud af døren. Så jeg var alene i rummet, mens de voksne sagde farvel (måske det er der jeg har det fra?). Da de kom tilbage var smøgerne pist væk. Ergo havde jeg nok ædt dem. Måske. Under alle omstændigheder: Ulla til udpumpning.

7 Kommentarer:

Blogger Suzy Q siger...

Min ikke det så alligevel er nemmere at ryge dem?

februar 07, 2006 1:05 PM  
Blogger Mie siger...

Hvor gammel var du?

Var det nok til at gøre dig til evighedsikkeryger??

Havde du rent faktisk ædt dem?

Ulla, din historie efterlader mange spørgsmål ;-)

februar 07, 2006 1:51 PM  
Blogger Ulla siger...

Altså jeg var to-tre år gammel. Måske lidt tidligt at begynde at ryge, men det er måske bare mig der er hysterisk.

Og ak, jeg blev ikke kureret. Det hænder jeg får lyst til en smøg, selvom jeg aldrig har røget sådan rigtigt, altså til hverdag. Smøglysten plejer at melde sig omkring genstand nummer femten.

Om jeg havde ædt dem? Tja, ingen ved. Hospitalet kunne vist ikke umiddelbart se noget, men hvad ved de?

Var der mon overhovedet nogle cigaretter til at starte med? Det har jeg ingen erindring om.

februar 07, 2006 1:58 PM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Nåjamenaltså forklaringen er vel at finde på sundhed.dk, hvis du har sådan en digital signatur... Og så er historien måske endda krydret med flere bizarre detaljer :-)

februar 07, 2006 8:26 PM  
Blogger Ulla siger...

Jeg har været derinde og set hvad de har på mig. Der er dog kun noget fra en skadestue hvor jeg kom ind med en - syntes jeg selv - flænset hånd. De syntes så bare det var en skramme og rensede det, pakkede hånden ind og gav mig en stivkrampevaccination. Totalt strengt! Jeg var DØENDE!!!

Og altså... Jeg var RET klodset som lille, så der burde være en del skadestuerapporter på mig hvis de havde dem allesammen liggende.

februar 08, 2006 8:15 AM  
Anonymous Anonym siger...

Host... Mørkeblå.

...mørkeblå, går ikke til sort.

februar 08, 2006 9:34 PM  
Blogger Ulla siger...

"Mørkeblå er en forkastelig farve", som Kenzo engang sagde. Eller var det om marineblå? Same shit...

Men nej, du har ret, mørkeblå og sort er ej godt.

februar 09, 2006 8:52 AM  

Send en kommentar

<< Home