onsdag, februar 01, 2006

Tilfredse Ulla, sårn da

Jeg går sådan rundt og er rigtig godt tilfreds med mig selv. Det er faktisk kun mine IQ lamper, der driller for tiden. Altså ikke det at samle dem, men at få dem hængt op i loftet og tilsluttet strømmen. Enten lyser de hele tiden eller også slet ikke. Nogle gange kortslutter de også systemet. Jeg tager den lidt på trial and error.

Ja ok, mit internet fungerer stadig ikke. Tror jeg ringer efter Gøgler og får ham til at smadre internetudbyderfirma, for det er garanteret ikke min skyld at det ikke virker. Kunne også bare spørge datalogkæreste til veninde, som begge bor i naboopgang, men det er for nemt.

Nå, nok brok. Jeg fik overleveret den gamle lejlighed i går temmelig smertefrit. Og så får jeg endda hele depositummet igen, også selvom gulvene er temmelig hærgede. Whee! Det er fedt i helt ubegribeligt mange dimensioner at jeg er fri for den lejlighed. Tænk kun at have to lejligheder, der skal ordnes (min mors, der skal tømmes, og min egen der skal bare lidt mere i stand end nu). Jeg overvejer ellers at beholde min lejlighed så rodet som den er nu og så kalde det for trashy-chiq eller noget i den stil.

Desuden fandt jeg mit bestik i en flyttekasse i går, så nu kan jeg næsten spise som et rigtig menneske igen.

Og så var jeg til MUS i dag. (Det hedder altså ikke MUS-samtale, for S'et står jo for samtale. Medarbejder UdviklingsSamtale, ik'oss! Kan du så forstå det, Marianne!) Blev rost. Undrer mig stadig, men ok. Det tager jeg da også med.

Så nu tænkte jeg at det var på tide med en lille opmuntring. Inde på CDon kan man gemme sin indkøbskurv efterhånden som man er derinde og snuse rundt og den havde vokset sig lidt stor. Indkøbskurven altså. Så nu måtte der ske noget. Jeg er nu snart den lykkelige ejer af 2 Lisa Ekdahl CD'er, opsamlingen og den nyeste nye. Derudover lidt med Eivør Pallsdottir, Cajsa-Stina Åkerström, Kenneth Thordahl, Raymond & Maria, Kaizers Orchestra, Mugison, The Knife, Dungen, Timbuktu, Sci-Fi Skåne og så et par Håkan Hellström, som skal bruges til gave. Hvem sagde svenskofil? OK, nordiskofil*, så... Og Det-eletriske-barometerofil. Ja, jeg ved godt det er sådan noget man hører når man er misforstået teenager, men altså... jeg kan bare så godt lide musikken. Eiiiih...

Nu mangler jeg bare tiden til at lytte til det hele. Og mere plads til CD'er. Orv ja, der kom også et twin pack med Alien vs Predator /Master and Commander i kurven. Næsten gratis, jo.


*Baseret på fordelingen: 8 svenske, 1 dansk, 1 færørsk, 1 norsk og 1 islandsk gruppe eller solist.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Når man samler dine musik- og boglister, så er det vist tydeligt med forkærligheden for det svenske, hva' ;)

Undrer du dig over, at du blev rost, eller MUS vs. MU? Det er jo gratis at rose, men med det efterfølgende indkøb ligner det nu lønforhøjelse :)

februar 01, 2006 6:22 PM  
Anonymous Anonym siger...

Jeg synes du har en cool og meget interessant musiksmag!!! Det er altid meget sigende for menneskent bag købet...i min bog ;o)

Og jeg har opgivet min IQ - sank sågar så lavt, at jeg bad en mand om hjælp...heheh...men så langt nåede vi så ikke lige. Giver det ET forsøg mere - og ellers skriver jeg og invitere på vin og IQ...

Ang MUS - Ja selvfølgelgi fik du ros...altså hvordan kunne andet ske...!!!

februar 01, 2006 10:16 PM  
Blogger Benny siger...

Der ER altså et eller andet med svensk musik - eller er det sproget. Melodisk.
Til gengæld har jeg svært ved at klare talesproget.
Mystisk...

februar 01, 2006 11:41 PM  
Blogger Ulla siger...

Lars: Det kan jeg vist ikke løbe fra. Til MUS må man jo ikke diskutere løn, men det hænder jo at man stiger i løntrin (med ancienittet og sårn). Og så kom der jo også en slat penge fra den gamle lejlighed, som jeg ikke havde regnet med at se igen. Whee!

Sille: Tak dér! Det synes jeg også, jeg har. Men ellers ville der vel også være lidt surt.
Ang. IQ lampe, så siger du bare til, jeg synes stadig det er drønskægt.

Benny: De kloge siger jo at det er pga deres visetradition. Men altså... Come on! Viser? Hende Eivør Pallsdottir (færingen) synger også af og til på svensk og siger hun gør det fordi "svensk er jo ligesom chokolade". Arj, nu blev jeg lækkersulten...

februar 02, 2006 8:25 AM  
Anonymous Anonym siger...

Måske datalogen og elektrikeren* skal komme og besøge dig snart? Du kan jo ikke blive ved med at bo uden lys, net og køkkenskabe...

* Jeg er jo datter af en elektrikker ;-)

februar 02, 2006 9:16 PM  
Blogger Ulla siger...

Og gas. Jeg har heller ikke gas, men det vist min egen skyld. Det ville da være super, hvis I kunne komme forbi. Vi snakkes. :)

februar 03, 2006 8:45 AM  
Anonymous Anonym siger...

Nu har jeg ikke helt styr på svenskerne, men du har helt klart ramt det mest interessante fra både Norge, Island & Færøerne, så måske burde jeg tjekke dine svenskere ud... Må jeg anbefale noget gammelt 22 Pistepirrko for lige at få Finland med?

februar 08, 2006 4:14 PM  
Blogger Ulla siger...

Tjek endelig løs. Start med Håkan Hellström.

Og de 22 mariehøns har jeg en huskeliste på bagerst i mit hovede. Har bare en opfattelse af at det er en omfattende rejse at begive sig ud på, det at begynde at lytte til 22 Pistepirrko, så jeg har udskudt det lidt. Sikkert noget jeg vil fortryde når jeg endelig bestemmer mig for at "opdage" dem.

Jeg har en tåget erindring af at Märkbar plejer at spille dem fra tid til anden. Det er vist også finnernes stambar her i Kbh.

februar 08, 2006 4:31 PM  
Blogger Ulla siger...

Hov, jeg glemmer jo helt det excellente finsk-svenske samarbejde som Hedningarna har. Hvis man da kan lide folkeviser udsat for moderat techno. Lidt a la Sorten Muld, bare bedre.

februar 08, 2006 4:33 PM  

Send en kommentar

<< Home