tirsdag, februar 07, 2006

Ros

Hvad sker der for folk, der ikke kan tage imod ros? Det er skrækkelig kejtet for mig som ros-giver at en person bare ikke vil tage imod den, når den nu er givet med rette. OK, eksempel:

Jeg flyttede jo ud fra min gamle lejlighed i sidste uge og har flyttesyn med min vicevært. Selvom jeg tidligere har kaldt ham vicevorten, så er det jo bare sagt i spøg, ikke? Han er sgu god nok. Han har i alle de otte år jeg har boet i lejligheden været ude og skovle sne hver morgen. Altså når der var noget sne at skovle. Så kunne man trygt gå på fortovet uden at frygte for liv og lemmer, i hvert fald indtil man kom videre til nabogrunden og alle andre grunde i området, men det er en anden historie.

Nu ved jeg fra min heldigvis meget korte karriere som oldfrue på et hotel at rengøring er sådan cirka verdens mest utaknemmelige job. Der bliver kun lagt mærke til det, når det ikke er i orden. Og jeg tænkte at snerydning må falde ind under samme kategori. Så jeg ville rose min vicevært for al det sure arbejde. Og så gjorde jeg det. Men hvad siger manden så? "Jamen, nu er de andre ejendomme i området jo også blevet bedre til at rydde fortovene." Ehm ja, men det var ikke min pointe. Hvorfor kan han ikke bare smile og sige tak? Så smil dog!! Eiiih...

2 Kommentarer:

Blogger Mie siger...

Hmmpprrh - Blogspot skal ikke have ros for ikke at poste mine kommentarer...!!

Men det er rigtigt - vi er generelt for ringe til at give ros - og endnu værre står det til med at tage imod... også selv om man faktisk selv synes, at en god omgang ros er på sin plads.. Mærkeligt!!

Stor ros til dig for at bringe rosen frem i lyset ;-)

februar 07, 2006 3:26 PM  
Blogger Ulla siger...

Tak (og så smiler jeg).

februar 08, 2006 8:12 AM  

Send en kommentar

<< Home