mandag, juli 03, 2006

FAMILIE!!! HVAD!!??! Nå ok da...

Har lige taget DRs test a la Hvilken-Roskilde-type-er-du: Konklusionen er at jeg er familietypen. Desværre passer det relativt godt på mig og vores lejr, bortset fra at man ikke må tage sofaer med, at jeg er for ung til at have været der i 1992 samt at jeg afskyr de forslag til koncerter, de kommer med. Og jeg passer bedre til mandetypen end kvindetypen. Ulrik passer derimod fint på kvindetypen. Ulrik er min bitch!! Hahahahahaha!!!

Konklusion: Familie-typen
Du er familie-typen. Under de fire dage på Roskilde Festivalen forsøger du med blandet held at lægge dit hyperorganiserede dagligliv bag dig.

Generelt:
Du ved det højst sandsynligt ikke selv. Men alle andre kan se, at du på en eller anden måde ikke rigtig hører hjemme blandt de unge festivalrotter. Du kan jo ikke længere skjule, at du er blevet over 30 år, og selvom du holder dig godt, så afslører din opførsel dig: Der er ingen, der er så gennem-organiserede som dig og din gruppe af gamle venner. Man ser det allerede, når man kommer ned i jeres stramt komponerede lejr. For det første sidder I alle sammen med en t-shirt fra Roskilde 92. Det er Jeres absolutte yndlingsår, da I der både så Nirvana, før de blev helt store, og oplevede hvordan Danmark vandt EM i fodbold sammen med 90.000 andre. Det var stort, og er stadigvæk noget I henviser til omtrent en gang i timen. Det er dog andre ting, der afslører Jer. Som de eneste på festivalpladsen har I medbragt villatelte og et par sofaer, som I kan slænge jer i, mens I traditionen tro sammen krydser navne af i programmet, som I bare SKAL se. Og der er masser af traditioner at holde. I skal drikke en medbragt dåseøl, før I slår teltene op, I skal til åbningskoncerten på Orange Scene, I skal have en flæskestegssandwich fredag aften og mændene skal huske kun at drikke guldøl efter kl. 17. Og så skal den vimpelansvarlige for Guds skyld huske vimplen med den oppustelige alien, der kopulerer med et får. Se, det er god indforstået humor.

Hvis du er kvinde:
Den kvindelige familie-type holder ganske lav profil under selve festivalen. Hun har nok at se til med at holde styr på spisetiderne og sørge for, at mændene ikke drikker sig for fulde. Er de af sted uden mænd er snakken dog en helt anden, hvilket især kan ses lørdag aften foran Orange Scene. Somme tider kommer den kvindelige familie-type først ned på festival-pladsen om søndagen.

Hvis du er mand:
Der er kun en ting, der kan irritere den mandlige familie-type, og det er, når konen insisterer på at komme ned og besøge ham og gutterne om søndagen. Et sådant besøg betyder, at han bliver nødt til at tage et bad og lægge hæmninger på sig selv lørdag aften. Efter et par sæsoner med denne dagsorden er gutterne dog i det mindste ved at få lidt forståelse for situationen. Og der skal mere end et par timer sammen med konen til at ødelægge en god festival.

Måske du bør tjekke: Bob Dylan, Roger Waters, Guns N'Roses, Morrissey og naturligvis Kashmir.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Hehe... nu har jeg taget den test 3 gange. Første gang blev jeg også en familie type. Anden gang svarede, anderledes på de spørgsmål hvor jeg var splittet mellem to svarmuligheder...og blev sæson punker typen. 3 gang svarede jeg bare for sjov, og ikke som jeg mente dem - og blev vip typen (som jeg dog 100% deler musiksmag med)

Alt i alt må jeg være en familie punker med en vip'et musiksmag...eller noget..

juli 04, 2006 10:46 AM  
Blogger Ulla siger...

Hehehe. Jeg tog den også en gang til med en enkelt ændring, der blev jeg dømt til at være skatertypen. Det gør åbenbart stor forskel om burgeren er fra Shark House eller bare et andet sted. Eh?, siger JEG bare...

juli 04, 2006 2:55 PM  

Send en kommentar

<< Home