fredag, marts 16, 2007

Voldklam drøm

I går aftes blev jeg lidt plingeling af usandsynligt lidt vin, og vi kan dermed endnu en gang konstatere at der ingen retfærdighed er til. I nat drømte jeg så en voldklam drøm.

Først var jeg på et tog af en art. Der kom en somali-udgave af Borat ind. Han havde en lille skræmt dreng med sig og en vanvittig nuttet babyged. Sådan en ged burde alle have, tænker jeg.

Så var jeg pludselig i en bil eller et eller andet køretøj, som befandt sig i første sals niveau og langs Østerbrogade, der hvor der ellers ligger huse, jeg ved ikke lige hvor de var blevet af. Så ser jeg neger-Borat og en anden mand komme løbende nede på gaden, jeg kører åbenbart ret langsomt, for de overhaler mig. De har en pose i hånden og der er barnegråd der følger dem. Det går op for mig at de har kidnappet ham drengen fra toget og nok også et andet barn. De er nede i poserne, og de tuder. Den ene af poserne er fra Jysk Sengetøjslager. Så hopper mændene med deres poser ind i en varevogn, lukker og kører væk. Jeg siger ingenting, selvom jeg havde masser af tid til at råbe op.

Politiet er sure på mig, fordi jeg ikke råbte op, så nu skylder jeg dem en tjeneste. Det viser sig at en af mine naboer er pusher. Jeg bor åbenbart i hus et sted. De vil have at jeg skal gå hen til ham naboen og skaffe beviser imod ham. Så det gør jeg. I hans indkørsel sidder han og nogle andre og hygger ved et campingbord. Jeg slår mig ned. Der sidder vi så lidt. Pludselig kommer politiet kørende, og pushermand og venner panikker. Politibilen stopper ud for indkørslen. Jeg går derhen for at se, hvad der sker. Det viser sig at genboen er kørt hurtigt ud af sin indkørsel og har torpederet en tværgående bil. Alle er døde. Vi har ikke hørt noget som helst. Det undrer mig. Bilen, der blev torpederet er fyldt med menneskekød-pulp. Af en eller anden grund ved jeg at der sad 5-6 børn i bilen. Nu er alt bare rødt og grumset, som om de er blevet blendet. En af pushermandens venner kommer ud med en pistol og skyder politimændene, fordi han tror de er der for at anholde dem. Da han ser hvad der er sket med bilerne, skyder han sig selv. Pushermanden vil ikke have tiltrukket mere opmærksomhed, så han tænder ild til bilen med pulp. Lige inden bilen eksploderer er der nogle hænder, der stille vinker farvel.

Og på et tidspunkt var mit ben amputeret og det var meget tykt. Lidt ligesom en pæl. Bare med et åbent sår forneden, under knæet. Alle ser det, men ingen kommenterer på det. Det synes jeg er ret strengt af dem.

Det var det. Velbekomme. Men hey, nu er drømmen væk og jeg er glad, for jeg skal til Paris og jeg er blevet kaldt for en heldig ost (lyckost) i dag. De er tossede, de svenskere. Heldig ost? Hvor fjollet er det ikke, det hedder sgu da kartoffel. Kartofler er heldige, ikke oste. Njøøøøh!

Hej så længe!

10 Kommentarer:

Blogger Marie siger...

Frygteligt!! Var SÅ tæt på at tude, da jeg læste det med at nogle hænder vinkede stille farvel. Tvang istedet mig selv til at grine.

marts 16, 2007 2:33 PM  
Blogger Ulla siger...

Godt, ingen tårer her. Bare en drøm. Det er jeg ganske sikker på. Ja ok, helt væk er den nok ikke endnu for mig, men det kommer forhåbentlig. :S

marts 16, 2007 2:51 PM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Menneskekød-pulp. Adr! Tror da virkelig, du trænger til at holde weekend. I Paris.
Vi ses!

marts 16, 2007 2:57 PM  
Anonymous Anonym siger...

Jeg har talt efter og du har altså fået kidnappet to børn og dræbt mindst 10 mennesker - heraf 5-6 børn - i løbet af din drøm.

Kan godt forstå du ikke er så tosset med den drøm

marts 17, 2007 9:20 AM  
Blogger Maria siger...

Og jeg synes, at min drøm om, at to af vores marsvin konstant slap ud af deres bur, var for meget...

marts 17, 2007 10:13 AM  
Anonymous Anonym siger...

Glad for at jeg ikke er den eneste, der har mærkelige drømme. Og så sidder jeg her og bliver lidt bange for dig ;-)

marts 17, 2007 2:23 PM  
Blogger Ulla siger...

Kontrolla: Uh ja, det har du så evigt ret i. I nat drømmer jeg kun om ømme fødder, tror jeg.

Takashimaya: Det er ellers personlig rekord, hvilket i grunden er betryggende - hvis man SKAL finde noget positivt i det hele.

Maria: Hehe, ja, det er jo som man ser det. Synes personligt det lyder som lidt af et mareridt.

Space: Hvis det kan trøst dig, så skræmte jeg også mig selv dér. :)

marts 18, 2007 6:57 PM  
Anonymous Anonym siger...

Havde mareridt om dig i nat. Næsten :-D

marts 19, 2007 3:49 PM  
Blogger Ulla siger...

ÅÅÅÅÅÅÅRRRRHHHHHÅHÅHÅHÅ! Hvor sejt, mand!

marts 19, 2007 4:31 PM  
Anonymous Anonym siger...

Tak for din meget levende beskrivelse - det er altid rart at vide der er nogen der er værre end en selv :p

Og nu kommer jeg garanteret til at drømme om døde børn i nat.

marts 20, 2007 10:08 AM  

Send en kommentar

<< Home