tirsdag, september 13, 2005

Ulla - nu med autistiske tendenser

Tænk, jeg var slet ikke klar over at jeg er sådan et vanedyr. Imorges bestemte jeg mig nemlig højst usædvanligt at lægge mascara på det højre øje først, helt stik imod min rutine.

Og det er helt forkert.
Det ser forkert ud. Det føles forkert. Som om jeg er spejlvendt. Vendt på vrangen, og højre er venstre, mens venstre er højre. Jeg er hende der er gået igennem spejlet til en anden dimension. Som om jeg ikke er faldet på plads i min krop idag. Jeg er forskudt med en nanometer.

Jeg har lyst til at fjerne det og starte forfra, men kan godt høre hvor hysterisk det lyder.

Bare nu andre ikke kan se at mine øjne har byttet plads idag...

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Avs, det er noget farligt noget at rode sig ud i. Jeg kommer altid på højre først. Jeg tror aldrig rutinen er blevet brudt. Men jeg er sikker på at filmen ville knække og jeg ville skulle gå i skole med klumper på mine venstre øjenvipper. Det er ihvertfald hvad der sker, hvis jeg tager de nederste før de øverste.

september 13, 2005 11:22 PM  
Blogger Jegmig siger...

He he... Har osse rutinen med at starte med et bestemt øje først. Brød den dog en enkelt gang, og blev så forfjamsket at jeg kom ud af døren med mascara på kun det ene øje... -Og rendte naturligvis ind i byens lækreste fyr på vej ned til bilen. Han kiggede godt nok lidt, men det var først da jeg så mig selv i bakspejlet, at det gik op for mig hvorfor han kiggede... Siden da har jeg været meget forsigtig med at bryde faste rutiner og indgroede vaner. Jeg vil råde dig til det samme... ;o)

september 13, 2005 11:22 PM  
Blogger Ulla siger...

Nederste vipper?!? Det må jeg da klart prøve en dag...

Er nu tilbage i min venstre-øje-først-rutine, meget bedre...

september 14, 2005 3:41 PM  
Blogger Banjoko siger...

Mærkeligt med de vaner.
Jeg starter også altid med at komme mascara på det venstre øje , men mærkeligt nok kommer eyelineren altid på det højre først... Man er bare vane menneske.

september 15, 2005 7:36 PM  
Anonymous Anonym siger...

Jeg forstår, at der er tale om store og særlig problematiske issues her! Jeg vil dog på det kraftigste fraråde det noget drastiske indgreb, du foreslår, Ulla: "Jeg har lyst til at fjerne det og starte forfra, men kan godt høre hvor hysterisk det lyder." Du vil fortryde det! Man kan ikke afstandsbedømme med kun eet øje!!! Mange hilsener og tanker fra en, der gudskelov aldrig har stået overfor SÅ store vanskeligheder... ;-)

september 15, 2005 8:24 PM  
Blogger Ulla siger...

Klaus, du er vist en pernittengryn.
Men ville du kende en der kunne ordne det, hvis det var? ;-)

september 16, 2005 6:42 AM  
Anonymous Anonym siger...

He, he... Næh, men jeg er sikker på, du OGSÅ vil se rocker-rå ud med klap for øjet ;-)

september 16, 2005 9:07 AM  

Send en kommentar

<< Home