lørdag, november 05, 2005

Præcisering

Jeg sagde "drukfri november", ikke "drikkefri".

Forskellen er at jeg skam stadig drikker til sociale arrangementer men nu stopper før den 15. LongIsland Iced Tea*.

Igår var jeg fx rigtig dygtig til festen med arbejdet. En lille velkomstdrik og fire øl. SLUT! Og jeg faldt ikke for Bombay Sapphire fristelsen. Fik danset en masse og gik mens folk stadig mente jeg skulle blive. Sådan der!!

Torsdag var jeg også dygtig. Tre store øl men trods lidt meyer spil, blev det ikke til druk. Har dog tabt en middag, men vundet ølforplejning under en given koncert i den nærmeste fremtid.

Onsdag var jeg næsten også dygtig. Her skal vi regne med at det var tæt på oktober måned og jeg skulle lige vænne mig til mit forsæt. Jeg kom til at åbne en flaske bællevin (de burde skrive den slags på etiketten) og sad og stenede ved computeren. Pludselig var der forsvundet tre glas. Og det ligner mig altså virkelig ikke. Det GØR det IKKE!! Jeg sværger! På en hverdag, alene hjemme, skal jeg normalt kæmpe med at få tømt bare et enkelt glas vin. Hm, jeg kan mærke I ikke tror på mig...

Tirsdag var jeg superdygtig. Ingen alkohol overhovedet.

Idag? Måske lidt vin... Imorgen? Måske en lille bitte øl. Men ingen druk!


*Ja, det hedder det altså!! Men ok hvis du hellere vil kalde drinken for Long Island Ice Tea vil jeg stadig kendes ved dig. Det handler bare om at sige det hurtigt nok til at ingen hører om man siger det ene eller det andet.

8 Kommentarer:

Blogger Suzy Q siger...

hahaha.. åh hvor jeg kender det...
:)
Var ved at segne af træthed til koncert i går, men fik alligevel 2 store julebamser på fad. Det gjorde mig moderat fuld, men ikke nok til tømmermænd.
Derimod valgte mit sovende jeg imidlertid at sove med sammenbidte kæber og nakken bøjet bagover, så jeg vågnede med KNALDENDE hovedpine - alligevel!!
Det er jo plat. Så ku jeg lissågodt ha drukket en 3. bamse.

:) Suzy

november 05, 2005 11:23 AM  
Blogger Ulla siger...

Så moralen er: Drik dig stiv? God bedring!

november 05, 2005 11:29 AM  
Blogger Banjoko siger...

Kan sq da godt forstå at du bliver stiv når du går i byen ;-)
Der er jo vildt meget alkohol i sådan en LongIsland Iced Tea.....

november 05, 2005 8:14 PM  
Anonymous Anonym siger...

Nu er Long Island Ice(d?) Tee jo også noget man kun hælder ned hvis man virkelig insisterer på at blive fuld ;)

Har ellers lidt samme princip... hader dagen derpå. Har altid dårlig samvittighed over min opførsel, uanset hvor eksemplarisk jeg har været - det må være en indbygget eftervirkning i Gin når man får for meget, på alt for kort tid. Ævs.

november 05, 2005 11:07 PM  
Blogger Ulla siger...

@banjoko: Mellem os to må jeg erkende at det bare er noget jeg siger. Jeg har faktisk kun en gang fået en LIIT og det var endda i en "halv" version, hvis sådan noget findes. Synes det er for sødt og snasket. Det er almindelig iste iøvrigt også - bvadr. Men ok de andre drinks jeg så drikker har måske ikke HELT så meget sprut i sig, men lad os nøjes med at sige at de smager af noget...

@frang: Dårlig samvittighed? Hvad er det?

november 06, 2005 11:29 AM  
Anonymous Anonym siger...

Sjovt nok får jeg altid at vide, at man ikke kan mærke på mig at jeg er fuld. Er det godt eller skidt?

Jeg mener, man drikker vel for at miste lidt hæmninger, for at løsne lidt op og for at komme i lidt mere muntert humør? Men hvis det, udadtil, ikke er anderledes end når jeg er ædru, er det så tømmermændende værd?

Og betyder det så at jeg er ligeså sjov når jeg er ædru, eller ligeså kedelig når jeg er fuld?

:-/

november 06, 2005 12:08 PM  
Blogger Ulla siger...

Hm... Kan godt se problematikken. Det er lidt skidt. Men nå, så længe du selv morer dig, er det så ikke ok? :-)

Jeg kan så aldrig skjule at have fået noget at drikke. For mig sætter sprutten sig på stemmen laaaaaang tid inden den sætter sig på forstanden eller koordinationen. Min eks kunne altid høre det på mig, også selvom jeg kun havde fået en enkelt øl eller to. GROFT!!

november 06, 2005 12:40 PM  
Anonymous Anonym siger...

Det har du ret i ... eneste alternativ er jo også at drikke sig så langt ud i hegnet, at ingen er i tvivl om at man har drukket, men hvor sjovt er det!? Ikke at det ikke sker; nogle dage kan man tåle mere end andre, men det er heldigvis sjældent.

En let snøvlen hører sig til ;-) Der går for det meste en hel del genstande før min motorik eller tale bærer præg af alkoholen, men jeg bliver hurtigt kærlig. Hvilken jeg kun kan se som en god egenskab, fremfor de tosser der drikker til de bliver ubehagelige eller voldelige.

november 06, 2005 5:07 PM  

Send en kommentar

<< Home