mandag, oktober 31, 2005

Kunsten at spise en burger

Jeg er selv et kvaj til det. Men her i min indholdløse weekend (udover fredag aften) åd jeg en burger med masser af fritter til. Det var rigtig rigtig godt. Godt nok lå der ketchup og mayonnaise og salat overalt bagefter, men det meste kom da indenbords.

Og så var det at jeg kom til at tænke på hvor latterligt mange burgere, jeg åd sidste år, da jeg var kæreste med en burger-fanatiker. Han elskede burgere. Det var helt grotesk. Vi snakker ikke en burger eller to om ugen her, det var fire-fem stykker om ugen.

Men damn, han var satme også god til at spise dem. Der faldt ikke så meget som et lille bitte salatblad fra, når han spiste. Jeg var faktisk en anelse imponeret i starten - altså inden jeg måtte skære igennem og lave noget lidt mere varieret mad til ham. Forstå mig ret, jeg er lige så pjattet med burgere som den næste, men en gang om ugen må altså være nok. BASTA!

Jeg mindes hvor heftigt imponeret jeg var over manden - der ikke var sådan synderlig stor i det - da han fortærede en af Den Sorte Grydes koloenormt store kæmpe BUGGI burgere på Roskilde og en time senere var sulten igen. Og vi havde ikke engang røget noget ulovligt der. (Indsæt billede af Ulla med store beundrende øjne her - no shit!)

Nå men det endte med at jeg kokkerede for ham. Tror han sagde de magiske ord: "Du laver bedre mad end min mor!" Jo tak, der! Sikkert løgn, men hvad pokker...

1 Kommentarer:

Blogger Ulla siger...

Han havde vist også et par andre tricks i ærmet og nårh ja, så var jeg jo også smaskforelsket. Så ryger fornuften jo lissom...

Men ja, ellers er det en kompliment med hitpotentiale... Især hvis moderen så rent faktisk også kan lave mad (og det kunne denne kærestes mor heldigvis).

november 01, 2005 7:30 AM  

Send en kommentar

<< Home