lørdag, oktober 29, 2005

Bare endnu en bytur - på Ulollolask

OK, hvad skete der så igår?

Efter arbejde tog jeg til Lyngby med et par kolleger og så Nynne. Den var meget sød, sjov til tider og ganske uskadelig. Man er godt underholdt. Jeg fik et lift hele vejen hjem, luksus. Klokken er nu ca 19 og jeg får spist lidt og sms'er med Anne der med venner og kolleger har været på Bangs Bodega som flytter hen i Gulliver's gamle lokaler. Der er masser af gratis fadbamser.

Jeg shiner mig lidt op og tager afsted. De er nu på Borgerkroen. Der spiller vi meyer og drikker kedelig Classic. "Vi" er på dette tidspunkt ud over mig selv, Anne, Janus, Katrine, Rene, Lise, en af Cecilies venner (Cecilie er blevet på det nye Bangs) og nogle af Annes kolleger, som jeg har spammet - hej hej! Janus vil lægge arm med mig. Han er sikker på at jeg ville vinde. Jeg er sjovt nok sikker på at han ville vinde og ved hvor ondt det gør i albuen at tabe, så jeg takker pænt nej.

Nå men skal vi da aldrig hen og se det nye Bangs? Vi tager derhen. Det ligner sjovt nok Gulliver's på en prik. Oh well. Det var jo heller ikke helt skidt. Kl 24 er der opbrudsstemning. Her begynder jeg at brokke mig. Klokken er jo ingenting, vi kan da ikke tage hjem endnu. Anne bliver overtalt til at tage med i byen og Lise kommer også med. Hej til alle andre.

Vi tre tøser tager en alt for grineren taxatur til Riesen. Selv taxamanden morer sig. Under mildt pres tilstår han at vi var den sjoveste tur hele aftenen. Jo tak, der! Ind med os på Riesen efter at have stået lidt i kø udenfor og talt gynækologiske problemer. Vel at mærke som de eneste piger i køen, hej drenge, ja sådan kan det også være at være pige. Inde på Riesen er der fest og glade dage som altid. Bare lidt tyndt med snitterne. Nå men vi kan jo altid stå og sladre lidt. En særdeles fuld og uhøflig mand scorer Lise, eller også er det omvendt. Jeg lader ham vide at jeg synes han er en nar. Han siger han er bange for mig hvortil jeg svarer at det burde han også være. Synes selv det var enormt sejt sagt af mig.

Efter noget tid kaster Anne håndklædet i ringen og tager hjem. Lise står og snaver og jeg keder mig. Bestemmer mig for at tage hjem, Lise indser vist nok at han er en nar og tager også hjem (er ikke helt sikker her). Tyve meter fra Riesen møder jeg et par fyre der går den anden retning. De siger et eller andet plat som jeg på det tidspunkt synes er ustyrlig morsomt og bestemmer mig for at følges med dem videre.

Vi ender på en bar på Istedgade, jeg er ikke er helt sikker på hvilken. Hvilket er skidt, for det er vist nok der jeg glemmer min taske. Vi får en dårlig spansk øl, Al-HAM-bra. Ved ikke hvorfor med det er meget meget sjovt at sige Al-HAM-bra, lige der. Jeg kan ikke finde pigetoilettet på den bar og derfor overbevist om at det er en bøssebar. Nok også fordi jeg ikke bliver tjekket ud, ergo må der være noget galt med de fyre der er der. Det har i hvert fald ikke noget at gøre med min spritstivhed.

Så er det ikke sjovt længere. Vi tager videre. Her kan jeg så ikke lige huske hvorfor, men vi bestemmer os for at tage hjem til ham den ene. Vi får langt om længe prajet en taxa og kører derhen. Da jeg stiger ud af taxaen er min taske væk. Det har den jo nok været et stykke tid, men det er der jeg opdager det. Jeg panikker let. Vi kommer op i lejligheden og får ringet og spærret mit dankort. Jeg låner 100 kr og insisterer på at få adressen skrevet op, så jeg kan returnere dem senere. Jeg ringer til Camilla, der har mine ekstranøgler, som jeg mente lå i tasken.

Så tager jeg hjem. Ham der ikke bor der tager også afsted. Og så er det vi snaver og han pludselig kommer i tanke om at han har en kæreste som han skal giftes med og iøvrigt aldrig har kunne finde på at kysse på andre piger.

Yeah right! Hvorfor siger de altid det?

"Nå, jamen så kør da hjem med dig, hvis det ikke kan være anderledes." Pis! Jeg er vist ved at være lidt ked.

Dog opdager jeg at mine nøgler ligger i min jakke. Min mobil og lipgloss (jubii, har ikke mistet min lipgloss) er i bukselommen. Jeg ringer igen til Camilla og siger jeg ikke kommer forbi alligevel.

Jeg finder en bus og tager hjemad, falder naturligvis i søvn i bussen og kører et stoppested (selvfølgelig et meget langt stoppested) for langt. Vader en meget lang tur hjem. Idet jeg kommer ind i min lejlighed, spiller radioen. "Klokken er 6 og det er på tide at stå op, Ulla!"

Lørdag vågner jeg ved 12-tiden. Nusser lidt rundt. Har ondt i hovedet. Aftaler at låne nogle kontanter af Camilla indtil min dankortsituation er løst. Hun er flink og kommer forbi med dem, da hun alligevel var ude. Tak for lån.

Klaus kommer forbi to minutter efter Camilla er gået for at låne Nightmare before Christmas. Han er flink (læseroplysning: det var ironisk ment) og har taget sin søn med der vil se hvordan jeg ser ud når jeg ligner lort. Tak for det. Jeg stinker sikkert også.

Kl 16 skal jeg være i Fucking Måløv til noget Gourmet akademi. Lad mig lige beskrive det mulige scenarie for dig:

Mig, tømmermænd, rystende hænder og en stor kniv?
Nej vel?!


Mig og superfriske folk, der har sovet hele natten og ordnet praktiske ting om formiddagen eller fået en god brunch?
Det spiller heller ikke, vel?!

Jeg dropper det og får mig en god morfar på sofaen istedet. Det var så 850 kr ud af vinduet. Flot!

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Egentlig meget sjovt at historien starter med at I ser Nynne.

Nu har jeg ikke set filmen, men lyder det ikke lidt som en bytur Nynne kunne have præsteret?

oktober 31, 2005 10:36 PM  
Blogger Ulla siger...

Det kunne der nok være noget om...

november 01, 2005 7:22 AM  

Send en kommentar

<< Home