lørdag, december 10, 2005

Julefrokosten

Jeg kan huske langt det meste af dette års julefrokost, hvilket er lidt af en bedrift (skulderklap til mig selv). Jeg fik crashet fire andre julefrokoster, men vores egen var den sjoveste. Jeg dansede en hulens masse. Gav min chef et tip om hvor mandlen lå og han fik den (og mandelgaven), jeg mener han bør stå i evig taknemmelighedsgæld til mig nu. Og dog kan det hele koges ned til et enkelt udsagn. Det er nu officielt: Jeg hader mænd. Men lad nu det ligge.

Hader også min cykel, som ikke ville låses op efter jeg liiiige på vej hjem skulle forbi min nye lejlighed og hente post. Spørg mig ikke hvorfor det var mig magtpåliggende at gøre efter 13 timers julefrokost, men nøglen kunne i hvert fald ikke drejes rundt da jeg kom ud igen. Dumme! Det var så den berømte dråbe der fik bægeret til at flyde over.

Så tak til Vibeke for at lægge øre til "nu kan jeg ikke mere og alle mænd er svin"-tuderi og overnatningsmulighed.

Update mandag d. 12. december: Jeg har nu inspiceret cyklen i dagslys og diagnosen er at en del af nøglen er knækket inde i låsen. Den gamle nøgle kan godt gå i låsen, men ikke drejes rundt. En ubrugt nøgle når kun halvt ind. Jeg må altså slæbe den ned til en cykelsmed og få klippet låsen op og sat en ny på. Men åbenbart har jeg styrke i mine fingre som en bjørn, jeg fik også brækket nøglen fri fra nøglebundtet i min desperation. Hvor kikset!

2 Kommentarer:

Blogger Regitze siger...

(måske er det her skrigende irrelevant. men. måske kan det betååle sig for dig at lade cykelsmeden bore din lås ud og erstatte af en ny tromle (hvis det er en pindelås - og især hvis den er svejtset på stellet))

december 13, 2005 8:24 PM  
Blogger Ulla siger...

Det er sådan en oldschool lås (som man i gamle dage havde en kode til, min var ud-hopover-ud-ind-ind-hopover) som nu har fået nøgle i stedet. Jeg tror bare jeg tager den med til cykelhandleren og spiller uvidende (hvad jeg jo i grunden også er). Men tak for tippet.

december 14, 2005 6:55 AM  

Send en kommentar

<< Home