mandag, februar 13, 2006

x

Mere vand på min mølle. Matematik kan også være sjovt...

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Sikke et godt og klart svar ;) Ekvivalenten i dansk stil er den legendariske besvarelse på stilemnet "Dovenskab": "Dette er dovenskab."

februar 13, 2006 1:14 PM  
Blogger Beyer siger...

Det er jo plat... det vil jeg slet ikke have noget med at gøre!

februar 13, 2006 9:43 PM  
Blogger Ulla siger...

Er det virkelig, Stunke?

februar 13, 2006 9:50 PM  
Blogger Beyer siger...

Hvis du ser ordentligt efter vil du opdage at opgaven er Finn X, ikke find x, derfor må jeg konstatere at der formentlig er tale om et filosofisk oplæg her. Siden der, for min del ihvertfald, må lægge en del teoretiseren bag besvarelsen, førend jeg ville turde gisne om hvem Finn i det hele taget er!
Den slags spørgsmål besvares ikke ved hjælp at simple pile og naive bogstaver, der skal tænkes hér, det er jo soleklart.

Selv set ud fra et matematisk synspunkt er svaret jo helt håbløst. Enhver kan jo se med det blotte øje at svaret er 5, og alligevel har denne lurifax valgt at benytte sig af situationen til lidt naragtig selvforherligelse.

Jeg finder det umodent, degenererende og intellektuelt frastødende at den slags mennesker ikke for længst er blevet indpodet med lidt spankrørs moral.

Verden er et sølle sted når man er nødsaget til at se gennem fingrene med den slags forhånelser af det stolte uddannelsessystem.

Mvh
Lektor Stunke

februar 13, 2006 11:03 PM  
Blogger Ulla siger...

Ah, Lektor Stunke, altid godt at gøre Deres Bekendtskab.

Min gode Herre, jeg maa dog paapege et alvorligt hul i Deres ellers saa excellente Argument. Opgaven er saavidt jeg har forstaaet, en del af det norske uddannelsessystems Afgangseksamener for Grundskolen, maa man antage. Vi maa altsaa konstatere at Ordet "find" er korrekt stavet og samtidig fryde os over at denne norske Retskrivnings degradering og forsimpling af et Broderlands Tungemaal ikke er skyllet ind over vort eget så smukke og elskede Modersmaal.

Hvad angår Lurifaxen, som besvarede denne Opgave saa skælmsk, kan jeg kun paa det kraftigste slutte bag om Jeres Foragelse over den Slendrian, som Uddannelsessystemet - det være sig Dansk eller Norsk - i disse Dage fører overfor samfundsnedbrydende Elementer som denne Rebel.

Med højagtelse, Deres
Frk. Ulla

februar 14, 2006 10:21 AM  

Send en kommentar

<< Home