tirsdag, november 28, 2006

Min dårlige samvittighed

Jeg har ikke været i blodbanken i tusind milliarder år. Lidt på grund af karantæne, men mest fordi jeg er for sløv. Nu kommer den mobile blodbank så ud på min arbejdsplads. Det kan næsten ikke være nemmere. Men - der er naturligvis et men - i betragtning af at blodbanken sætter en i karantæne i en uge efter at have indtaget hovedpinepiller, virker det som bare lidt dårlig timing at blodbanken kommer fem dage efter firmajulefrokosten.

Optimist, som jeg er (host), har jeg nu tilmeldt mig. Det skal nok gå, det er jeg sikker på.

14 Kommentarer:

Blogger Uden Relevans siger...

Så hvis man bliver fuld af at modtage donorblod er det sandsynligvis dit? :o)

november 28, 2006 4:20 PM  
Blogger Ulla siger...

Fem dage efter?!?! Nok funker min lever ikke optimalt når vi taler druk, men jeg skulle nu mene at jeg bliver ædru indenfor en periode af fem dage. Hvis ikke, kan man jo betragte det som en slags gave.

november 28, 2006 4:23 PM  
Anonymous Anonym siger...

Det er du da helt forkert på.

Smertestillende piller som hovedpinepiller giver kun 1 døgns karantæne hvis det er acetylsalisylsyrepræparater såsom Kodimagnyl.

Hvis du derimod holder dig til Paracetamol præparater som panodil og pamol får du slet ikke karantæne.

Selv ibumitin som er ret stærke giver kun 1 døgns karantæne.

Du trænger vidst til at få opfrisket dine karantæne regler:

http://www.bloddonor.dk/index.php?id=73

Se under S for Smertestillende.

november 28, 2006 5:11 PM  
Blogger Ulla siger...

Alice: Jamen det er jo gode nyheder. Og jeg SAGDE jo at det var lang tid siden sidst... "I slutningen af 2004 kom der nye karantæneregler...". Glimrende, så er der jo ingen betænkninger.

Boris, du har jo nok af det. Men fair nok, det er dit valg.

november 29, 2006 7:53 AM  
Anonymous Anonym siger...

Ulla -- Hehe ;) Ja okay - så er det længe siden. Jeg har haft karantæne siden juli pga min kina tur i sommers. Den slutter sidst i januar. Til marts skal jeg så til Vietnam så må hellere ringe til dem inden vi tager afsted :) Er meget sjældent der alligevel, da min blodtype er sjælden så de kun tapper når de ved de skal bruge det :)

november 29, 2006 12:46 PM  
Blogger Suzy Q siger...

Det lyder som et koncept der kunne være penge i: beruset blod. Hvis du er en A+ som mig, gi'r du så ikke en liter? Så jeg kan blive stiv uden at stinke af sprit. Eller..
(stadig bitter over at du var afholdende i sommer).

november 29, 2006 4:39 PM  
Blogger Ulla siger...

Ja, MIT blod vil de altid have, for jeg er jo definitionen på mainstream. A+, det er mig, så Suzy, du siger bare til. Selvom en liter lyder liiiige lidt i overkanten. Det er nok bare mig, der er en pivskid.

Hvis det kan glæde dig mht afholdenhed, så HAR jeg så rigeligt indhentet det hele siden...

november 29, 2006 4:42 PM  
Blogger Suzy Q siger...

Jeg gi'r selv min A+ eliksir. Det er den hurtigste slankekur i verden. Et halvt kilo lettere på 10 min!

november 30, 2006 12:40 PM  
Anonymous Anonym siger...

Så skulle I prøve at have det perfekte skadestueblod... Jeg har de der "kom og giv os dit blod nu"-postkort flydende over hele lejligheden, og hvis jeg ikke reagerer ringer de også og spørger om jeg ikke vil komme.

december 01, 2006 10:24 PM  
Blogger Ulla siger...

0-? Eller har jeg glemt hvordan blodtyperne fungerer indbyrdes? I så fald, er det spruttens skyld! ;)

december 03, 2006 1:04 PM  
Blogger Aegget:CPH siger...

sjældent blod bruges sjældent!

december 05, 2006 3:46 PM  
Blogger Aegget:CPH siger...

Bloddonor (de ringer, jeg bringer.. eller faktisk sender de en taxa) kan jeg gå med til, men organdonering er jeg mere usikker på - i hvert fald med mig som giver - men det er udelukkende fordi, der ikke står noget om hvornår de havde tænkt sig at afhente.

december 05, 2006 3:51 PM  
Anonymous Anonym siger...

He, jeg har os´ Plug & Play blod, altså O Rhesus Negativ, som er kompatibelt med alle, sååå...

Jeg kan sætte kryds i kalenderen, når jeg givet blod, hvornår de ringer næste gang.

Og nu sender de gudhjældende også SMS´er. Fik een idag om, at jeg skulle huske de kom og henter mig imorgen med tidspunkt, sted, blodbank und der ganze molevitten....

Jeg må ha´ lækkert blod....en sygeplejske sagde i hvert een gang jeg havde nogen lækre undertyper???? Er det sådan man flirte i det offentlige sundhedsvæsen?

/Vincent

december 14, 2006 1:01 AM  
Blogger Ulla siger...

Lækker undertype? DEN har jeg ikke hørt før. Harhahaha! :D

december 14, 2006 10:06 AM  

Send en kommentar

<< Home