fredag, december 01, 2006

Jul på Nørrebro

De rare mennesker i Blågårdens Sogn, som jeg tilhører (selvom jeg går i folkekirkeudmeldelsestanker, men det er en anden historie), har sendt en kalender ud for hvilke aktiviteter, der er i kirkerne her i december. Det er der jo som sådan ikke noget usædvanligt i. Det usædvanlige (eller rettere: Sådan gjorde de ikke i mit tidligere sogn, måske det var dem, der var bagud) ligger i, at kalenderen samtidig fungerer som en julekalender. Altså låger på ene side og liste over arrangementer på den anden.

Det er virkelig fint, jeg er helt imponeret. Billedet på julekalender er proppet med Nørrebro-indtryk. Der er værtshuse, grønthandlere, posepersoner, men også Folkets Hus, skøjtende folk på søerne, de tre fine kirker i sognet og det nye idrætshus i Korsgade (det, der ligner en tue - way cool). Låge nummer 1 er nu åbnet. Bag på lågen står der en lille historie om Karoline og Aisha (jeg SAGDE jo at det var Nørrebro, ik?) som møder De hellige tre konger ("Bare kald os kongerne", siger de så.) som rider på en "moderne kamel". OK, nu lyder det bare plat, men for en halv time siden, var det drøøøønhyggeligt.

Jeg ved ikke med jer, men jeg glæder mig supermeget til at åbne låge 2 i morgen. Og jeg har allerede fundet den. Iiiih... (Neiiiiij, nu spiller de "Jul, det' cool" i radioen - IIIIIIIH!)

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Ahem, hvad så, Ulla. Skal du ikke snart skrive lidt videre på dit liv?

december 06, 2006 11:32 AM  

Send en kommentar

<< Home