onsdag, januar 10, 2007

Mere om tålmodighed

Blogger var naturligvis nede i går så I får først historien om mit usædvanligt store udslag af tålmodighed nu. Beklager ventetiden.

På vej hjem på cykel i går tænkte jeg at der skulle ske noget nyt. En udfordring til mig selv, om man vil. Det er nu ikke længere nok at forsøge at undgå unødigt ophidselse i trafikken over mine latterlige medtrafikanter, for det er jo dem og ikke mig, der er noget galt med. Udfordringen gik i sin enkelhed ud på at jeg skulle småsynge (dvs så lavt at det kun er mig selv der kan høre det) "99 Bottles of Beer" indtil den var slut, jeg var kommet hjem eller jeg fik spat af den - hvad der så end kom først.

Med stolthed i stemmen kan jeg proklamere at jeg nåede hele vejen igennem. Godt nok glemte jeg flaske nummer 80, men jeg startede ved 100 og så går det lige op. Jeg kom i tanke om den oversprugne flaske ved ca 60 og overvejede stærkt at gå tilbage til firs, men det havde jo været dybt neurotisk, ikke? Jeg bemærkede i øvrigt en svag forpustelse omkring 50 og at Bottles mere lyder som bubbles ved cirka 30.

Forsøget bliver nok ikke gentaget, selvom sangen sneg sig ind i min hjerne på vej til arbejde i morges. Den blev dog hurtigt fortrængt af den der irriterende Beyoncé-sang, de spiller hele tiden - Goddammit!

"Ryk tilbage til start!"

6 Kommentarer:

Blogger Uden Relevans siger...

Du er skør... :o)

januar 10, 2007 4:26 PM  
Blogger Ulla siger...

Tak. :D

januar 10, 2007 6:40 PM  
Anonymous Anonym siger...

Hvor langt har du til arbejde? Det må da tage en rum tid at synge hele sangen (minus 80 plus 100)

januar 10, 2007 11:45 PM  
Blogger Ulla siger...

Det gør det nu ikke, det føles bare sådan. Et vers tager ca ni sekunder at synge. Ja, jeg har lige taget tid.

(9 sekunder/vers * 99 vers)/(60 sekunder/minut) = 14,85 minutter.

Hov ja, ok, måske jeg sang lidt hurtigere så. Det tager ca 20 minutter at komme på arbejde, men nok 25 minutter hjem, hvor lyskrydsene ALDRIG passer sammen.

januar 11, 2007 2:39 PM  
Anonymous Anonym siger...

Jeg havde egentlig troet, det ville tage længere tid at synge den færdig. På den anden side er 14,85 minutter også rimelig længe at synge den samme (og noget monotone) sang

januar 11, 2007 2:50 PM  
Blogger Ulla siger...

Ja, men nej. Og ja, det er også første og sidste gang.

januar 11, 2007 2:52 PM  

Send en kommentar

<< Home