mandag, marts 19, 2007

Prutten i glasset

Ad, hva'?! Det er lidt langt fra Ånden i flasken. Jeg ved ikke helt hvordan de parisermennesker vasker deres glas op, men mit rødvinsglas den første aften fik vinen til at lugte virkelig virkelig mærkeligt. C'est nul! For den var naturligvis ok hos Kontrolla og Ulrik. Måske er det bare min næse, der er sær. (Åh ja, gid det kun var næsen...).

Men men men, det er jo forår i Paris* og så kan man ikke lade sig gå på at sådanne små-detaljer. Det var en topnotch tur, som jeg ikke vil trætte jer for meget med.

Der er bare lige en ting, der irriterer mig. OK, to ting (jeg fattede ikke halvdelen af Inland Empire, men nu hjælper det også sjældent med franske undertekster når noget af talen foregår på polsk.) Sagen er at jeg har sådan en røv-irriterende evne til at efterligne folk omkring mig. Den måde, de taler på, deres bevægelser og særlige udtryk osv. Jeg var på vej til at blive en Kontrolla-kopi, lagde jeg mærke til søndag aften. Jeg kan ikke gøre for det og tænker slet ikke over det. Tror jeg er lidt mere mig i dag. Heldigvis lader det til at det også går den anden vej. Hun bander i hvert fald væsentlig mere nu end tidligere - jeg kan ikke lade være med at være bare lidt stolt.

Søndag aften er her helt omvendt i København (og en anelse provensielt). Nogens kaffemaskine er tændte når den skal være slukket og vores sushi-biks lukket, når den skulle være åben (og man kan ikke bare vælge en anden - There can be only one!).

*Med fare for at bevæge mig i retning af havenissebloggerne (ingen nævnt, ingen glemt) var jeg dog umådelig glad for de japanske kirsebærtræer, der var på vej ud i fuldt flor. De er såååååååh kønne. Suk.

**Uh, men det minder mig om en ide, jeg fik til en drink. Den skal hedder Sjussi (med valgfri mængde SCHH-lyd), og så skal der være syltet ingefær i. Så er jeg ikke nået længere... Ulrik siger de har en på K Bar der er lidt derhen af, men den har ikke mit fantastiske navn.

4 Kommentarer:

Blogger Kontrolpigen siger...

Hov! Du glemte at skrive om Ulriks prutøl. Det er åbenbart kun jeres tos glas, det skal gå ud over :-)

Og hvordan var du mig søndag aften? Det gad jeg da godt lige at vide, når jeg nu selv går rundt og taler som en anden havnearbejder - så tak for det!

Vil glæde mig til drinken dér :-)

marts 19, 2007 8:23 PM  
Blogger Ulla siger...

De var ude efter os. De vidste vi ikke kunne brokke os. I det mindste kunne de ignorere os, hvis vi gjorde. "Lalala, forstår IKKE hvad I siger..."

Jeg havde overtaget din intonation, det var lidt frustrerende ikke at kunne tale som mig selv. Hvordan er det nu jeg plejer at gøre? Skal vi bytte igen?

marts 19, 2007 8:37 PM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Ja, lad os da lige bytte igen.
Min intonation! Hold da op. Har jeg virkelig sådan én?

marts 19, 2007 10:33 PM  
Blogger Unknown siger...

Jeg har fundet mig selv igen nu. Selvfølgelig har du en intonation. :)

marts 20, 2007 11:41 AM  

Send en kommentar

<< Home