tirsdag, oktober 25, 2005

Skal/skal ikke

Man bliver jo så glad når man bliver bekræftet i sine valg.

Valg 1

Var det det rigtige valg for mig at blive biokemiker?

Your Career Type: Investigative

You are precise, scientific, and intellectual.
Your talents lie in understanding and solving math and science problems.

You would make an excellent:

Architect - Biologist - Chemist
Dentist - Electrical Technician - Mathematician
Medical Technician - Meteorologist - Pharmacist
Physician - Surveyor - Veterinarian

The worst career options for your are enterprising careers, like lawyer or real estate agent.

OK, det var det så. Egentlig heldigt nok, nu hvor jeg har brugt 6½ år på det med et speciale fra helvede, der kun tog ca tre år. Wheee!
Valg 2
Skal jeg eller skal jeg ikke gå videre med en Ph.d.?

You Should Get a PhD in Science (like chemistry, math, or engineering)

You're both smart and innovative when it comes to ideas.
Maybe you'll find a cure for cancer - or develop the latest underground drug.

Underground drug? Hm... Det er nok ikke lige det der skal stå i ansøgningen til grundforskningsfonden...

Nå, jeg tror lige jeg tænker lidt mere over det. Det betyder jo mindre løn, men flere arbejdstimer. Ved ikke lige om det er et så fedt bytte, jeg har det jo godt der hvor jeg er. Men det kunne være fedt at der stod Dr foran mit navn. Hehehe...

Lidt ligesom min venindes mand der hedder Løve til efternavn og som overvejede at lave en Ph.D. bare så han i USA kunne blive kaldt Dr Love. Dr Loooooove!!

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home