mandag, oktober 24, 2005

Snip, snap, snude

ADVARSEL! Denne post er ikke for sarte sjæle. Involverer blod og kønsdele.

Det er ikke hver dag ens livmoderhals bliver kaldt interessant og så gjort til et skoleeksempel. Men sådan en dag har jeg haft idag. Mig og min livmoderhals siger tak for kaffe!!

"Neeeej, sikke en interessant livmoderhals! Jeg har da aldrig set noget lignende!", udbryder gynækologen begejstret. "Vil du se?"

Se? Hvordan se? Så meget kan jeg sgu da ikke krummes samm... Ahh, med kameraet du lige har der. Tjoeh, hvorfor ikke? Aha, sådan ser en interessant livmoderhals ud? Så ved jeg det. Gad vide hvordan en uinteressant en ser ud.

Om det gør noget du underviser din medicinstuderende? Jeg er pludselig et skoleeksempel på transformationen mellem to slags epitelvæv, siger du. Aha... Nå ja, whatever. Kig I bare løs.

Hov, jeg vil da egentlig også gerne se.

Fast forward: Smear, snit og klip. Her vil jeg så ikke se mere. Kigger op i loftet hvor der hænger et verdenskort. Det ser ikke ud som hjemme på min globus, men ok, der findes Belgisk Congo så også endnu.

Det var i det store hele min undersøgelse af de atypiske celler. Den rare gynækolog siger der går et par uger inden svaret kommer, men det ser ikke ud til at der er noget at bekymre sig om.

Tak, så! Jeg er lidt lettet. For ikke at sige en del.

Mere end det han har skåret ud af mig i hvert fald... Ew, gross!

Tilføjelse d. 25. oktober: Jeg har haft nogle kvababbelser i forbindelse med denne post. Kan ikke helt finde ud af om den bør være her eller ej. På den ene side synes jeg det er sjovt at ham gynækologen blev så fagligt begejstret over min livmoderhals. Jeg mener, jeg kender det jo fra mig selv. På den anden side er det jo rimelig intimt og jeg kan egentlig ikke finde ud af om det rager jer. På den tredje side (hvis der er noget der hedder det), har jeg jo tidligere ytret mine ængstelser omkring det der brev jeg fik med besked om atypiske celler, og syntes jeg ville afslutte historien. Helt afsluttet er den jo ikke, teknisk set, men jeg er ikke urolig længere og det er vel det vigtigste. Nå... Jeg pillede posten af igår, men idag kom den altså på igen. Så må I sgu hoppe den over, hvis den er for klam. Sgu!

3 Kommentarer:

Blogger Pernille siger...

Gu er den da ej for klam ;-) Så må sarte sjæle bare lukke deres små putteøjne.
Been there - done that - held og lykke med svaret.

oktober 25, 2005 8:26 AM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Må tilslutte mig Pernille. Det er ikke for klamt - sådan ser verden jo også ud nogen gange..
Og så sender jeg rare, nejse tanker i din retning, klubtøs:-) Og krydser fingre for dig.

oktober 26, 2005 3:09 PM  
Blogger Ulla siger...

Godt så! Sjovt nok er det kun piger der ikke mener den er klam. Men nå, fuck nu det!

Tak for de krydsede fingre og i lige måde frk kontrol!

oktober 26, 2005 9:18 PM  

Send en kommentar

<< Home