mandag, november 28, 2005

God morgen!

Jeg har det største smil på for tiden når jeg cykler på arbejde. I hvert fald fra søerne og igennem byen. Og hvorfor så det, tænker du nu (måske)?

Jo, det er ganske enkelt. Urban-manden der står ved søerne. Suk... HAN er bare for lækker. Det smil han har varmer hele vejen indefra (if you know what I mean - nudge nudge).

Jeg har nu bestemt mig for at tage imod en af hans aviser en dag, hvor jeg er knap så befippet og dermed har koordination nok til at sænke farten, række hånden ud og fange en avis, smile, undgå at køre ind i andre cyklister, undgå bilerne der er på vej ind i svingbanen foran mig og lade være med at køre overfor rødt. Alt sammen samtidig med at jeg helst ikke skal falde. Det er noget af en udfordring... Det bliver nok en dag uden isslag...

6 Kommentarer:

Blogger Mie siger...

Forkert approach! Helt og aldeles fejlvurderet fra din side. Dét, du skal gøre, er naturligvis følgende: Du skal styrte! Jep! Idet du passerer ham (fokuseret på avis fremfor mand; vigtig pointe!)og simultant griber ud efter avisen, skal du lave det største rullefald set i nyere tid. Bang! Ned i asfalten... lige foran ham! Lig livløs et kort øjeblik, og når han så kommer ilende for at hjælpe, ømmer du dig det bedste, du har lært (tjek evt. forud 2 minutter ligabold for introduktion til styrtskuespil i verdensklasse), samtidig med at du tager øjenkontakt, hvæser et eller andet uforståeligt, der lissom indikerer, at det tilmed er HANS skyld det hele. Lad ham være galant og hjælpe dig op, lad ham tjekke for og bag (hæhæ) for at se, om tøjet er kommet noget til, spil hjælpeløs, rystet, bange, forslået på én gang... og lad ham så invitere på en kop kaffe som undskyldning for hans klodsede adfærd.

Faktisk vil jeg mene, at disse dage med is og sne er oplagte for ovenstående.....

november 28, 2005 10:23 AM  
Blogger Uden Relevans siger...

Joe Cole fra Chelsea, han er expert i at falde i feltet det kan være du kan lære noget af ham?

november 28, 2005 12:53 PM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Godt, du ikke skrev ham Metro-fyren fra Rådhuspladsen... Ham med armene, der liiige langer ud efter én, når man passerer ham. Med en avis, godt nok. Uiiijhhh, han er svær at komme udenom, og på ingen måde lækker.

Så pøjpøj med Urbanmand, uden styrt :-)

november 28, 2005 1:45 PM  
Blogger Ulla siger...

Mie: Det ved jeg altså ikke om jeg tør. Jeg hader at falde. (Men snuble-tanken var faldet mig ind, jeg er bare helt sikker på at jeg ikke vil kunne udføre den som du beskriver.) Så skal jeg i hvert fald lige øve mig lidt.

Morfar: Jeg går ud fra at det er en eller anden semikendt cyklist du omtaler?

Kontrollata: Han er ellers spøjs og ret underholdende, ham metromanden. Han står altid i t-shirt og basker og flakser (lidt af en spiritustest at sige iøvrigt) med sine arme. Sær mand...

november 28, 2005 2:35 PM  
Blogger Grith siger...

Go get him:-)

november 28, 2005 7:34 PM  
Blogger Ulla siger...

Aye aye, Captain!

november 28, 2005 8:33 PM  

Send en kommentar

<< Home