torsdag, december 15, 2005

Overvældende mange ønsker

Min søster ringer og spørger: "Hvad ønsker du dig til jul?"
Mig: "Ehm, det kan jeg sgu ikke huske. Men jeg har en liste."

Jeg finder liste frem og kigger håbløst på den. Der står bare ALT for meget. Den tjener nemlig ikke kun som ønskeliste, men også huskeliste for mig selv. De fleste ting på den er noget jeg selv helst vil købe.

Efter jeg har kigget på listen i et minut uden at finde på noget jeg lige passende kunne ønske mig, bryder hun ind: "Glem jeg spurgte, vi ses!"

Nu ender jeg nok med at få noget jeg har i forvejen eller ikke ønsker mig.

For at I kan se at jeg mener det når der står meget på listen, lægger jeg den op her (HINT HINT, små venner!).

Ullas ønsker - december 2005

Tøj
Rød "klasssisk" regnfrakke (den klassiske er vist en gul jakke) (str. 36-38)
Rød, tyk rullekrave-sweater (str. 36)
Cowboybukser (str. 38 med plads til fed røv)
Beige trenchcoat (str. 36-38)
Klassiske lysbrune Puma sko (str. 37-38)
Brune læderstøvler (str. 37-38)
Sorte hverdagssko (str. 37-38)

Sminke
Lancome Juicy Tubes i (rød eller gylden)
Læbestift fra NARS – farve: Bambi
Lækker parfume (Fx Jean Paul Gaultier af samme navn, Gucci Rush 2, Clinique Happy, Calvin Klein One, Hugo Woman)

Praktiske ting
Leca blokke
Ny bred seng
Lys sofa
Sofabord som arabisk tehusbakke
Sort hverdagstaske
Myrelille festtaske
Lille sort rygsæk, helst en DAKINE
Varm sovepose
Selvoppusteligt liggeunderlag
Dørskilt i blå emalje med hvid skrift
Enorm (evt. to store), lys, pæn vasketøjskurv

Sport
Sort Arena badedragt (str. 36) med bryderryg
Træningsmåtte (yoga/pilates)
Inliners og beskyttelsesudstyr
Lille sportstaske
Dykkermaske og snorkel (Mares)

Køkkenting
Kæmpestore, hvide upyntede tallerkener (både flade og dybe), helst 31 cm Ego fra Arabia
Strygestål
Smedejernsgryde m. låg, der kan gå i ovnen
Serveringsskeer

Kogebøger
”Øl og mad fra Nørrebro Bryghus”
Kille Enna: ”Killes køkken”
Jamie Oliver: ”Middag med Jamie” og ”Jamies Italien”
Jan Friis-Mikkelsen: ”Jans Kogebog”
Jesper og Michael Koch: "Kocherier - suppe, steg og is"
Claus Meyer: ”Lyst” & ”Chokolade”
Claus Meyer og Arne Astrup: ”Spis igennem”
Camilla Plum: ”Ælle bælle frikadelle”
Morten Heiberg: ”Fristelser”, ”Heiberg helt enkelt”, ”Heibergs chokolade” & ”Heibergs desssertcirkus”

Bøger
Virginia Woolf: ”Mrs Dalloway” (på engelsk)
Morten Ramsland “Hundehovede”
Raymond Khoury: “The Last Templar” (på engelsk)
Jan Guillou: “Onskan” (på svensk), ”Kolumnisten” (på svensk)
René Nielsen: “Halv mand, Helt menneske”
Stig Tøfting: “No regrets”
Jan Kjærstad: Wergeland-trilogien
Anthony Bourdain: ”Kitchen Confidential”
Giovanni Boccaccio: "Dekameron"
Thomas Mann: ”Buddenbrooks”

Film og musik
Rasmus Nøhrs nye
Håkan Hellström: “Nåt gammalt, nåt nytt, nåt lånat, nåt blått”
Eivør Pallsdottir: ”Yggdrasil”
Timbuktu: “Alla vill till himmelen men ingen vill dö”
Björk - Greatest Hits
Lisa Ekdahl: ”En samling sånger”
Mozart (klaver) koncerter
Alt med Beatles (men helst Abbey Road, Revolver, Rubber Soul)

Spil
Carcassonne (Hunters and Gatherers)
Tikal
Søfarer
Byer & Riddere
Andet i samme stil (men ikke Settlers og RoboRally)

Diverse
Lyskæder - hvide
Vandpibe

Elektriske godter
Halogen arbejdslampe, lys, ikke larmende
Bærbar computer (stor hukommelse, stor skærm, flad, let, stille og hurtig og helst også pæn)
Nyt godt anlæg med tøsehøjtalere (dvs ikke kæmpestore)
Trådløs telefon
Trådløs router
DVD afspiller og optager
TV (Helst relativt fladt, så det kan gemmes væk)
iPod – 60 eller 40 GB

Og sikkert meget, meget mere (fx sommerhus i Sverige/kolonihavehus, et udbetalt andelsbolig- og SU-lån, ny større og samtidig billigere lejlighed med superlækker placering, lækkert garderobeskab i træ af en art, nyt gaskomfur osv)

Hvis du STADIG er i tvivl, er gavekort til Notre Dame, Magasin, GUF, Nørgaard eller Matas ALTID til stor nytte.

Eller en god middag et sted (fx Restaurationen, Formel B, Umami, Era Ora osv), men den er der sgu nok ingen der hopper på...

5 Kommentarer:

Blogger Ulla siger...

Sig mig, Vincent, insinuerer du at mine lister er kedelige? Det kan jeg da ikke tro. Hehe. ;-)

Men jo, du har fuldstændig ret, jeg fik et par inliners af mine kære venner, men de passede altså ikke helt godt nok, så jeg byttede dem og købte vinterstøvler istedet. Jeg har dog en plan der inkluderer januar udsalg og inliner-butikker. :-)

december 16, 2005 6:50 AM  
Anonymous Anonym siger...

ok en hardcore liste du har fået brygget sammen ;)

Hva med de der Leca Blokke?? Hva ska/vil du bruge dem til.. he

december 16, 2005 9:39 AM  
Blogger Ulla siger...

Det er vist mest ment som en reminder. Tror jeg bliver lidt skuffet hvis jeg fik leca blokke i julegave... Det er en tyvstjålet ide, de skulle fungere som en slags bord, men lige nu er jeg i tvivl om jeg vil bruge den alligevel. Kommer an på hvordan den nye sofa ser ud og den slags.

december 16, 2005 10:05 AM  
Blogger Ulla siger...

Skates4u har jeg hørt godt om, de var vist også på min huskeliste som jeg har glemt hvor jeg har lagt.

Tak for tippet om sofaen, men det er ikke lige min stil og desuden vil den fylde halvdelen af stuen. ;-) Havde tænkt mig en lidt mindre en.

december 16, 2005 1:58 PM  
Blogger Ulla siger...

OK, det tip må jeg lige overveje lidt. Tak.

Jeg har vist ikke tålmodighed med auktioner, når jeg ser noget vil jeg have det med det samme, gider ikke at vente flere uger. Zap zap.

december 16, 2005 5:17 PM  

Send en kommentar

<< Home