onsdag, januar 18, 2006

Kan-kanikke

Jeg kan løse integralligninger (engang kunne jeg det med venstre hånd - altså i overført betydning. Eller rettere, sidst jeg tjekkede, kunne jeg, men det er også 8 år siden)
Jeg kan ikke læse, hvad jeg skriver med venstre hånd. (Og ofte heller ikke det der er skrevet med højre.) Jeg gik ikke så højt op i ordenskaraktererne i folkeskolen.

Jeg kan svømme butterfly og det ser endda godt ud. Men jeg har også snydt. Jeg har øvet mig.
Jeg kan ikke svømme mere end 25 m brystsvømning (lorteknæ!)

Jeg kan tage det høje A. Eller jeg kunne i hvert fald engang. Ikke at det lød kønt.
Jeg kan ikke spille på nogle instrumenter.

Jeg kan huske alt for mange sangtekster.
Jeg kan ikke huske at tage poser med når jeg skal købe ind.

Jeg kan sidde næsten uden at røre mig i timer foran computeren.
Jeg kan ikke sidde stille længe nok til at neglelakken er helt tør.

Jeg kan være meget stille på tomandshånd (i hvert fald i starten).
Jeg kan ikke (eller kun sjældent) være stille i grupper (undtagen hvis vi snakker politik).

Jeg kan lave soufleer og andet lignende show-of-mad.
Jeg kan ikke tåle mælkeprodukter. Kan heller ikke lide mælk og ost.

Jeg kan æde som en råsulten sailor.
Jeg kan ikke tabe mig (nok).

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Det er dog en poetisk sammenstilling. Jeg kan lide den. Men altså - man kan ikke huske for få sangtekster!

januar 18, 2006 8:50 PM  
Anonymous Anonym siger...

Nej - for mange mener jeg selvfølgelig.... ups

januar 18, 2006 8:50 PM  
Anonymous Anonym siger...

integralligninger? Du mener differentialligninger? Det er ved sidstnævnte, at man skal integrere... (som kan være svært)

januar 21, 2006 12:42 AM  
Blogger Uden Relevans siger...

hallo?? Er her nogen??

*scorer anlægget og løber*

januar 23, 2006 4:46 PM  
Blogger Ulla siger...

Henning: Same same, but different.

Ole: Altså! Der er noget der hedder integrationsministeriet, så hedder det altså også integralligninger. Er der måske noget der hedder differentionsministeriet? Hva? Nå! Godt så!

UR: Rolig nu, pus. Jeg er jo lige her.

januar 24, 2006 8:53 AM  

Send en kommentar

<< Home