tirsdag, marts 07, 2006

Hvis summen af ens laster er konstant,

så må jeg være på vej til at vænne mig at med noget. Hvad mon?

Nå, men så fik AnetQ jo alligevel ret. Nu havde jeg ellers lige planer om at modbevise hendes påstand om at man ikke kan lære at blogge/strikke/whatever efter en bog. Jeg tror, det er for sent for mig at begynde at læse bøger om at blogge, så jeg tænkte, jeg ville lære at strikke. Mest fordi dem der strikker, er nogle enormt tålmodige mennesker i mine øjne, og det vil jeg også være. Helst med det samme.

Men så går det jo hverken værre eller bedre end at jeg har besøg af Vibeke i går. Ikke at det er skidt, overhovedet ikke. Og her skulle jeg til at skrive at hun er en gammel veninde, men hun er jo ikke gammel, vi har bare kendt hinanden længe. Siden gymnasiet. Hm, hvis det er længe, så er vi begge måske gamle. Nå. Aaaaaanyways, konen er begyndt at hækle. Strikning og hækling er åbenbart in, eller også har det været det, og det er først nået til min bekendtskabskreds i de sidste par måneder. Alle gør det. Lidt ligesom Su Doku. Undervurder endelig ikke faren! Åh, alle disse små sidespor jeg kommer ud på, måske jeg burde overveje den der Blogging for Dummies-bog alligevel.

Forfra.

Vibeke kommer over til mig, nu er vi jo næsten naboer. Hvor hyggeligt. Hun er i gang med at hækle et sjal. Jeg har fundet en pose med strikkedimseting på min mors loft og hjembragt den i håb om at blive et tålmodigt menneske med overskud osv. Vibeke lærer mig at slå op, strikke ret og vrang, lægge masker til og tage ud. HALLO! Jeg kan strikke nu. Og det griber om sig, jeg kan mærke det. Jeg er fanget. Hooked.

Jeg mangler bare at lære at stoppe det hele. Hvordan stopper man den hersens tingest?

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Du hiver pinden ud og trækker i snoren!

marts 07, 2006 8:50 AM  
Anonymous Anonym siger...

Kiireellisissä asioissa tavoitat minut numerosta 112...

marts 07, 2006 4:17 PM  
Blogger Suzy-Hang-Around siger...

Neeeeeeej, Ulla! Du skal endelig ikke hive pinden ud, så trevler det hele op. Nej, du lader omhyggeligt pinden sidde, og sætter dig til symaskinen med strikketøjet og siksakker TÆT en 14-17 gange op og ned langs pinden, og SÅ tager du den ud og studser med saks. Subsidiært får du Vibeke til at lære dig at hæfte ... :-)

marts 07, 2006 4:28 PM  
Blogger Ulla siger...

Carina: Ja ok, det er vel også en måde.

Klaus: Jeg gætter på noget i retning af at jeg skal ringe til 112 straks? Dumme...

SHA: Jeg tror jeg sætter min lid til hæftningen. Det er sådan noget med clips, ik? ;-)

marts 07, 2006 4:39 PM  
Blogger Uden Relevans siger...

Jeg tror det er noget med papirlim og en saks..

marts 07, 2006 5:12 PM  
Blogger Jegmig siger...

http://www.garnstudio.com/teknik/sticka6dk.htm

Alternativt strikker du bare to masker sammen og sætter den nye løkke over på venstre pind og starter forfra. :o)

marts 07, 2006 5:23 PM  
Blogger Ulla siger...

Morfar: Nej, nu driller du vist.

Ulla: Fandt samme site lige før. Det virker vist. Må prøve det andet trick en anden dag. :)

marts 07, 2006 9:59 PM  
Anonymous Anonym siger...

Jeg stemmer for løsning 1 (fjern pind, træk i snoren), 2 (den finske løsning) eller også 3) superlim (pas dog på med at lime fingre & andre ekstremiteter fast i strikketøjet.
PS: Tålmodighed er ikke noget man kan lære sig, pronto [jeg taler af erfaring], til gengæld siger min erfaring mig, at stædighed til tider kan erstatte manglende tålmodighed ;)

marts 08, 2006 12:21 AM  
Blogger Ulla siger...

Stædighed, hurra! Den kan jeg klare. :)

marts 08, 2006 7:34 AM  

Send en kommentar

<< Home