fredag, marts 03, 2006

"Me and Lucifer, Lucifer and me"

Citatet stammer fra første linie i sangen som Berger synger i Hair, lige der hvor han er blevet smidt ud af skolen. MEN... Denne post handler hverken om Hr. Lucifer, Hr. Berger eller om Hair (jeg har bare fået sangen på hjernen og den er ikke særlig god), den handler om TV. HaHA, den havde I ikke set komme, hva'?

Nå, men jeg har jo været lidt af en TV junkie. Når jeg kom træt hjem fra arbejde eller studie eller hvad jeg nu ellers lavede, skulle jeg liiiiige sidde to sekunder inden jeg gik i gang med maden, og så var det at jeg tændte for TV'et. Som regel var der et eller andet ligegyldigt, der fangede min opmærksomhed og så gik der lige lidt længere tid inden, jeg begyndte på madlavningen. Da maden så endelig var lavet og skulle spises, var det fluks mig ind foran TV'et igen. Og så var det pludselig tid til at gå i seng, som oftest også lidt over tiden. Og hvad havde jeg så set? Ingen anelse. Men et hak til i kalenderen, endnu en dag overstået.

Så kom tiden, hvor min eks gerne ville have sit fjernsyn tilbage. Det er jo fair nok, jeg havde lånt det i omkring et år efter vi slog op. Jeg havde bare ikke råd til at købe et nyt på det tidspunkt og bestemte mig for at så kunne det sgu også bare være pisseligemeget med det der åndsvage TV. Jeg indledte nu min TV-fri æra. Som jeg stadig er i. Jeg var sikker på at jeg ville nå tusind milliarder (mindst) flere ting om aftenen, og få læst bøger og alt det der. Hvad skete der? Jeg blev internetjunkie i stedet. Efter lidt tid fik jeg endda denne hersens blog, som jeg i grunden stadig synes er noget underligt noget. Når jeg bliver spurgt hvorfor jeg blogger, kan jeg ikke rigtigt svare. Det bliver noget i retning af "bare fordi". Hov, tilbage til fjernsynssnakken.

Dengang Madonna fik et barn, sagdes det at barnet ikke måtte se TV. Jeg husker, at jeg syntes Madonna var helt ekstrem i den opdragelse. Kultagtig, faktisk. Nu ser jeg jo at konen havde ret. Fordi her forleden så jeg noget typisk aften-underholdning: "Er du rigtig klog?" Nej nej nej!! Er I rigtig kloge? Fuck, hvor er det ringe! Er det virkelig det folk bliver spist af med? Og Lasse Rimmer, hvad er nu det for noget? Husker du ikke længere det eneste seriøse indslag i Casper og Mandrilaftalen? Opråbet i allersidste afsnit? Det der handlede om at ikke lefle for seerne og lave det TV man har lyst til at lave? Mor er skuffet.

Hvorfor nu al den snak om TV? Joooooo, jeg har mulighed for at låne et, nemlig. Ved bare ikke om det nu også er det jeg har lyst til. Åhh, alle disse valg og endnu værre: Fravalg.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Lad være. Jeg er TV-fri på snart 7. år. Er lykkeligere, gladere, får læst flere bøger, spiser sundere, kommer ordentlig tid i seng. Super.

marts 03, 2006 9:41 AM  
Anonymous Anonym siger...

De sidste 5-6 år har jeg heller ikke haft tv, men har dog snydt lidt og købt en tv-tuner til pc'en.
Tuneren blev indkøbt fordi jeg havde svært ved at læse underteksterne, når jeg streamede tv-avisen - men nu er deres kvalitet af stream meget bedre, så måske man skulle pille kortet ud?
Hvis jeg skulle tidligere i seng, så var det nok pc'en og ikke tv'et, der skulle ud - men jeg giver Ole ret; tror ikke jeg ville vælge at låne et tv - så skal man jo også igang med licensen igen ;-)

marts 03, 2006 10:28 AM  
Blogger Ulla siger...

I har jo åh så ret. Det var bare fordi jeg ærgede mig over at gå glip af OL. Egentlig vil jeg kun have et tv for bedre at kunne se film og så også Superliga og landskampene. Resten er ret ligegyldigt... Måske jeg skal opgradere til en projektor? Hmmm...

marts 03, 2006 10:52 AM  
Anonymous Anonym siger...

Superliga er alligevel meget sjovere på bar. Lad dig ikke lokke! Bliv her i den ene procent! Sammen er vi... flere end ... æh ...

marts 03, 2006 10:44 PM  
Blogger Ulla siger...

Betyder det at ALLE fordboldkampe bliver bedre at se? ;-)

Tror desværre en projektor også betyder større lejlighed, ideen er sat på hold indtil videre.

marts 06, 2006 8:39 AM  

Send en kommentar

<< Home