fredag, april 07, 2006

Det sku' vær' så let og så' det faktisk svært!

Nørgaard bluser. Alle københavnerpiger ejer en, det er sådan vi ser forskel på os og de andre. Det er i hvert fald min teori. Jeg har nok en 7-8 stykker i skabet. Den klassiske (den sorte med hvide striber) har jeg haft i maaaaange år og har gået rigtig meget med den. Den skriger minimalisme, jeg er helt pjattet med det! Nå, men sådan nogle bluser bliver jo slidte og grå og hullede, så en udskiftning har været under opsejlning i et stykke tid. Altså, det er jo næsten 200 kroner, vi snakker om her! I lørdags købte jeg så en ny. Der var tusind tøzer i butikken, så det skulle gå lidt stærkt inden jeg fik noia. Haps, en pakke ned fra hylden (til ikke-københavnere eller mænd: De er one-size), lade Ulrik betale* og ud. Se, det var jo nemt nok.

I dag oprandt dagen, hvor jeg skulle have den nye bluse på. Og ehm. Lur mig om ikke der er noget, der er lavet om. Torsoen er meget længere end før, hvilket er rart for så slipper man for at vise mavedeller og trussevaskeinstruktioner, men ærmerne er også længere. Meget længere endda.

Nu er jeg cirka 1½ lort høj, dog med en relativ hensigtsmæssig fordeling af diverse legemsdele, hvilket følgelig betyder at mine ekstremiteter er kortere end gennemsnittets. Med andre ord: Jeg har korte arme og ben. (80 % af alle langærmede bluser i mit skab (udover Nørgaard-bluserne) har trekvart-ærmelængde, fordi hel længde normalt ser for latterligt ud på mig. Og så også fordi jeg synes det er en pæn længde på bluser.)

Nå. Videre. Hvor kom jeg fra? Nårh ja, jamen det var faktisk bare det jeg ville sige. Min nye Nørgaard bluse har for lange ærmer, jeg ser fjollet ud med de ærmer. Den bluse skal vist customizes, som det så smart hedder, når jeg kommer hjem. Klip! Satser på at gøre det lige efter hjemkomst fra dagens påskefrokost. Så er morgendagens grin også sikret!


*Men så betalte jeg andre ting senere. Det passer! Ret skal være ret!

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

STOP! SSSSTTTTTTOOOOOOOOPPPPPPPP!!!

Kan jeg ikke lige prøve den? Jeg ved godt, at jeg kun er 1 cm højere end dig, men min far har altså sørget for, at jeg fik lange arme (for ellers fik jeg ingen kager...). I øvrigt min farmors store glæde, fordi hun både bagte mange kager (hun var fra Sønderjylland) og strikkede sweatre med ekstra lange ærmer til min far og jeg.

Så måske jeg kan købe den af dig og smide den i min samling af sort med hvide striber, to sorte, en rød, en pink, to lyseblå, en sømandsstribet, to grønne, en mørkeblå og en grå...

april 08, 2006 10:45 AM  
Blogger Ulla siger...

Camilla! Du burde kende mig godt nok til at vide at jeg ikke rider samme dag som jeg sadler. Blusen ligger i mit garderobeskab på arbejdet. Ganske uskadet endnu. Du får lige lov at prøve den inden jeg griber til skarpe og drastiske remedier. :-)

Du er da mere end en cm højere end mig. Mindst tre.

april 09, 2006 4:54 PM  
Blogger Mie siger...

Og måske du lige skulle vaske den, inden du klipper!?!

Altså... her tænkes på krympepotentialet, ikk :-)

april 09, 2006 7:17 PM  
Blogger Ulla siger...

Nåååårh ja. Tror jeg lige jeg prøver først. Smart tænkt, dér.

april 09, 2006 9:59 PM  
Anonymous Anonym siger...

Det lyder som om, at du har fået fat i den lange udgave - så vidt jeg ved findes Nørgaard-trøjen i flere pasforme nu... Så ja den er stadig onesize, men multishape.

Mvh. Nanna

april 11, 2006 8:27 PM  
Anonymous Anonym siger...

JEG VIL GERNE LIGE KOMMENTERE AT JEG HAR HAFT SAMME PROBLEM OG HAR I MANGE AAR IKKE KOEBT NYE.. MEN SAA FORTALTE MIN VENINDE AT DER NU ER LAVET EN STR. 13 TIL TEENAGE PIGER OG DEN PASSER PERFECTO. SAA JEG HAR NU HANDLET KRAFTIG IND!!!!

juli 30, 2007 10:44 PM  

Send en kommentar

<< Home