mandag, april 24, 2006

Må man ta hunden med sig ind i himlen?

En lille historie fra bodegafesten på Cafe Viking i lørdags, hvor jeg udfoldede mig som særlig snedig. Faktisk syntes jeg også at jeg var ret udspekuleret. I hvert fald om lørdagen, min krop var ikke enig søndag.

Jeg når lige at overtale Eivind, da han er på vej op til baren, til at købe en øl med til mig. "Bare det samme som du skal have", siger jeg kækt. Han vender tilbage med en Gulden Draak. Ja, det er den lille hvide flaske med en usandsynlig mørk øl indeni. Den holder sig på stabile 10,5 % alkohol.

Så senere da det bliver min tur til at gengælde tjenesten, køber jeg en Rochefort 10 til Eivind og en Rochefort 8 til mig selv, skynder mig at hælde dem op i glas, så han ikke kan se forskel. Rigtig snedig var jeg. For 8'eren holder jo kun 9,2 % modsat 10'erens 11,3%. Godt tænkt, Ulla.

Nårh ja, så vandt min søde kæreste raflekonkurrencen. Godt gået, skat. Og vi havde vores første nej-jo-diskussion. Den handlede om Meyer-regler og det er altså mig, der har ret. Men lad nu det ligge...

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Interessant aften.
PS: Du er tagget! http://www.anetq.dk/undrlog/?p=193

april 26, 2006 12:37 AM  
Blogger Ulla siger...

Jamen! Min hjerne er slet ikke kommet sig endnu. Åh, den her meme bliver noget rod.

april 26, 2006 9:34 AM  

Send en kommentar

<< Home