mandag, oktober 02, 2006

Nu som hobbit

Det er snart lang tid siden, der har været et selvportræt her på bloggen. Så med vanlig ynde vil jeg anvende et billede af mig selv fra en reception i torsdags til at illustrere, hvorfor høje hæle kan være en rigtig god idé fra tid til anden.


Bemærk hvorledes benene ikke synes længere end en halv agurk. Sådan går det når man er 1,62 m, insisterer på kjoler der går til under knæet og ikke har et fuldfigur-spejl. Må eje et. Snart.

Og nu til svarene på de spørgsmål, I måtte sidde og brænde inde med:

Ja, det er kinasko, og nej, jeg er altså ikke det eneste ikke-barn, der går med den slags sko.

Nej, der gror ikke mug på mine ben, jeg har grønne, mønstrede strømper på.

Ja, det er hvidvin i min venstre hånd og Faxe Kondi i den højre, et vindermatch.

Ja, det er en skraldespand i baggrunden.

Ja, jeg er snart en langhåret trold. (For satan, det bliver godt, mand!)

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

SÅ ærgerligt når tingene åbenbart ser anderledes ud i virkeligheden end de gjorde inde i ens hoved.

For en sikkerheds skyld forlader jeg ikke mit hjem uden mindst 10 plateau under fødderne. (Og alligevel har jeg venner som åbenbart ikke blev overraskede - forargede ja, men ikke overraskede - over, at jeg blev kaldt en på et tidspunkt

oktober 02, 2006 4:39 PM  
Anonymous Anonym siger...

Altså 10 cm plateau

oktober 02, 2006 4:40 PM  
Blogger Ulla siger...

Du blev kaldt en hvad?

Apropos plateau-sko, så så jeg lige Annes 15 cm styltesko i går fra dengang I var i Venedig. OMG! Tror desværre at jeg har smidt mine egne plateausko ud i en flytning. Men de gav også max 8-9 cm... Så hvad kan man bruge dem til?

oktober 02, 2006 4:43 PM  
Anonymous Anonym siger...

Det er et sjovt billede og skønt med selvironi! Hurra mere af den slags

oktober 02, 2006 4:49 PM  
Anonymous Anonym siger...

Det bedste er jo dit blik og det positive udtryk.

Næsten omsorgsfuldt, og alligevel med en ironisk distance. Du griner ikke af ham, men det er tæt på. Den ½ ironiske bemærkning ligger klar på tungen.

Var det chefen der holdt tale ?

oktober 02, 2006 4:56 PM  
Blogger susling siger...

kysse, kysse, møsse, kram.......har du hørt om det nye koncept: Naturligt smukke kvinder - det er os, du.....naturligt smukke kvinder.....men ok et par marc jacobs - hvoffer ikke?! Bare så vi selv synes vi ligner 2 mill. dollares på et foto....

Hej Søster - sagt med hævet knytnæve!

oktober 02, 2006 5:35 PM  
Blogger kkk siger...

Hurra! Du er en kjolepige! Det udløser i sig selv 1000 point på lækkerskalaen.

Men skraldespanden klæder dig altså dårligt. Uduelig fotograf.

oktober 02, 2006 5:43 PM  
Blogger Ulla siger...

Det bedste: Åh tak. Ja, man prøver jo.

Styx: Jeg kan ærlig talt ikke huske hvem der ellers er med på billedet eller hvad der sker idet billedet bliver taget, jeg må tjekke imorgen. Jeg har dog på fornemmelsen af at jeg er igang med at blive ignoreret af alle omkring mig.

Susling: Tak tak, i lige måde, du! Jeg har nu aldrig fattet hvad der er så fedt ved Marc Jacobs, udover gummistøvlerne, der faktisk er ret cool. Men ok, jeg er med på princippet. Det der med Søster, det er sådan noget halvfjerdser-femi-noget, ik? Men den hopper jeg gerne med på. :)

kkk: Tak. Jeg skal hilse ham og klage. Jeg har dog en underlig, men ikke bekræftet fornemmelse af at fotografen læser med, så måske det ikke bliver nødvendigt. På den anden side har jeg selv stillet skraldespanden dér samt placeret mig foran den, så det er vel *lidt* min egen skyld...

oktober 02, 2006 5:57 PM  
Anonymous Anonym siger...

hellere hobbit end Dolph... Og tak for drinken :)

oktober 02, 2006 9:50 PM  
Blogger Kontrolpigen siger...

Ih, du ser nu rigtig voksen ud, Ulla! Og sikke langt det hår er bleven siden sidst :-)

oktober 02, 2006 10:08 PM  
Anonymous Anonym siger...

OK. Kan godt se, at jeg udelod en væsentlig detale. Jeg blev inddirekte kaldt en dværg idet mine venner syntes de hørte, at der var en mand der sagde til mig: Du har en dværgmor! Og jeg synes faktisk det er lidt strengt, at de ikke blev overraskede over at nogen kunne finde på at sige sådan noget til mig!

Mht stylteskoene så er jeg også lidt ked af, at jeg ikke også købte et par. På den anden side ved jeg egentlig ikke, om man ville have haft lejlighed til at gå med dem særligt ofte

oktober 02, 2006 11:06 PM  
Blogger Ulla siger...

Klaus: Dolph? Tak for opbakningen... Ehm.

Kontrolla: Voksen? Jeg er stadig kun et barn (= 30 år) på det billede... Akkeja...

Takashimaya: Ah ja, så forstår jeg bedre. Dværg er nok lige det strengeste. Især i betragtning af at du er en cm højere end mig...

oktober 03, 2006 8:38 AM  

Send en kommentar

<< Home