tirsdag, september 27, 2005

Deadline?

ADVARSEL! Triste tanker kan forekomme!!

To dage til min tredive års fødselsdag og jeg har indset at jeg skal dø.

Nok ikke lige foreløbig... men så alligevel, måske... Fik det her brev idag:

"Lægerne [opremsning af navne]

[adresse]

26-09-05

Kære Ulla [Mellemnavn] [Efternavn].

Vi har modtaget svaret på din celleprøve. Prøven viser også denne gang atypiske celler.

Når der er atypiske celler x 2 anbefales en yderligere undersøgelse foretaget af en speciallæge.

Vi sender derfor en henvisning til [hospitals gynækologiske ambulatorie] hvorfra du vil blive indkaldt. Undersøgelsen kræver ikke indlæggelse. Hvis du ikke har hørt derfra indenfor 3 uger skal du kontakte os ligesom du er velkommen til at ringe hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen

[hende den mopsede læges navn]"



Jamen... Så gammel er jeg da slet ikke... Stort set alle i min familie dør af kræft, så jeg synes egentlig ikke, det er så fedt, det her... Faktisk overhovedet ikke... Jeg tager lige en time-out... Fuck!

(Men det irriterer mig dog grusomt, at de kan ikke finde ud af at sætte kommaer.)

5 Kommentarer:

Blogger Jegmig siger...

Skriv slet skriv slet... Sikke noget PIS! Har selv været der, ved hvordan du har det. :o( Sender positive tanker i din retning, håber det kan hjælpe lidt...

september 27, 2005 10:03 PM  
Anonymous Anonym siger...

Atypi er IKKE kræft. Det dør du ikke af! Du vil givetvis blive fulgt i systemet i nogen tid, og i værste fald risikerer du et keglesnit. Don't worry too much. Nyd i stedet, at du snart har fødselsdag, og at Brøndby forhåbentlig kvitterer med at gå videre på dagen. Stort smil fra det græske :)

september 28, 2005 9:27 AM  
Blogger Uden Relevans siger...

Det er sgu da klart du har atypiske celler, du er jo Brøndby fan! spøg til side, så behøver det slet ikke at være noget alvortligt, så op med humøret søster!

september 28, 2005 9:32 AM  
Blogger Ulla siger...

Tak for det. Har det også lidt bedre efter at have snakket med en veninde, som de har skåret i et par gange. Hun siger det ikke er så slemt.
HA, I hænger på mig i lang tid endnu!!

september 28, 2005 9:56 AM  
Anonymous Anonym siger...

Følger lige Klaus, på den her!
Man bliver jo tjekket, sådan at de kan tage et keglesnit, inden det bliver til noget farligt. Kender flere der har været turen igennem. Og man skal da bare være glad, for at der er nogen der holder et vågent, og måske liiiidt for tæt øje med en.

september 28, 2005 9:06 PM  

Send en kommentar

<< Home