onsdag, september 21, 2005

Strategi til sejr

Uh, jeg er simpelthen så nervøs. Det er faktisk ikke til at bære. Tænk nu, hvis vi taber.

Jeg prøver at leve mit liv på en moderne og rationelle måde, og det går såmænd også fint. Det meste af tiden. For så er der lige de vigtige fodboldkampe. De fjerner enhver logisk tankegang hos mig. Jeg bliver overtroisk.

For eksempel var jeg indtil for nylig overbevist om at vi (det være sig Brøndby eller landsholdet) spillede dårligt hvis jeg ikke var ordentlig forberedt til kampen (det vil sige kom for sent ind i den eller lignende fadæser), ikke var koncentreret nok (sad og spiste eller andet unødigt) eller ikke havde husket at tage de blå-gule eller rød-hvide trusser på. Ja, sådan nogle har jeg rent faktisk. Man gør jo, hvad man kan... Og nårh, ja: ALDRIG spille på kampen imod Brøndbysk eller dansk favør. ALDRIG!

Her på det sidste har det dog vist sig at forholde sig ganske omvendt.
Eksempel nummer et: Brøndby-Ajax. Har glemt mine blågule trusser. Resultat: 2-2. Burde godt nok have vundet, men fra at være bagud var uafgjort afgjort ok.
Eksempel nummer to: Ajax-Brøndby. Har nu husket de blågule trusser. Resultatet taler vi ikke om, men jeg tænkte med gru på hvad der var sket hvis jeg havde glemt trusserne.
Eksempel nummer tre: Tyrkiet-Danmark. Har de rødhvide trusser på. Kommer i god tid. Spiser ikke under kampen. Alligevel får vi kun uafgjort. Nok fordi jeg glemte at tyrkerne også spiller i rødt og hvidt. Undskyld, Danmark!!
Eksempel nummer fire: Danmark-Georgien. Kommer for sent ind i kampen. Godt nok kun 27 sekunder, men var stadig nervøs for hvad jeg dog havde gjort... Resultat: Stor-fucking-sejr. Min overtro begynder at smuldre...
Eksempel nummer fem: Spiller på at Brøndby taber 1-2 til Zürich. Hvorfor? Fordi jeg aldrig får ret. Omvendt psykologi. Hvis jeg spiller på vi taber, vinder vi garanteret. Resultat: Sejr til Brøndby 2-0. Hurra, endelig har jeg ret i noget! Altså det med den omvendte psykologi.

Så hvad gør jeg så i aften?
1. Glemmer de blågule trusser derhjemme.
2. Spiller på FCK-sejr. Om ikke andet kan jeg da måske tjene lidt på min ulykke.
3. Sørger for at komme lidt for sent. Bare en lillebitte smule. Vil jo heller ikke gå glip af for meget...

Så kan jeg vist ikke gøre mere for drengene... Resten må I selv klare. KOM NU!! PLEEEASEEE!!

3 Kommentarer:

Blogger Uden Relevans siger...

Yes well, Jeg har min overtro med min Liverpool trøje...eller nu har jeg jo 6 trøjer, men det er kun min Hyppiaa Trøje der er rå og magisk. Kombineret med min Paul Ince T-shirt er det en uovervindelig kombination der KUN må luftes til ULTRA-vigtige kampe som for ex. Champions League finalen, hvor det vendte slagets gang.. :)

september 22, 2005 1:35 PM  
Blogger Ulla siger...

Årh hvad!! Var det virkelig dig, der gjorde det?

september 22, 2005 2:26 PM  
Blogger Uden Relevans siger...

bleh...Jeg var sgu den ENESTE på The Globe der troede på sejr i pausen, vi sad op ad nogle Milan-fans...to tøser...og DE var kæphøje lige indtil kampen gik til straffe der vidste de jo ligesom godt at de havde tabt :-)

Prøvede bare at fortælle at du ikke er den eneste overtroiske fodboldfan i verden...

september 22, 2005 2:49 PM  

Send en kommentar

<< Home